اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

توسعه‌ فعالیت‌های اقتصادی راه‌گشای مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: توسعه‌ فضای فعالیت‌های اقتصادی راه‌گشای خیلی از مشکلات اجتماعی است.

توسعه‌ فعالیت‌های اقتصادی راه‌گشای مشکلات اجتماعی است

محمدرضا پورابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: توسعه‌ فضای فعالیت‌های اقتصادی در استان کرمان علاوه بر رشد اقتصادی می‌تواند راه‌گشای خیلی از مشکلات اجتماعی باشد.

وی ابراز داشت: طرح توازن منطقه‌ای به این مسئله اشاره دارد که اگر شما قصد دارید، یک فعالیت اقتصادی را انجام دهید و آن فعالیت اقتصادی از نظر عدد و رقم انجامش در یک منطقه توسعه یافته به صرفه است.

پورابراهیمی افزود: اما این طرح می‌تواند پیامدهای اجتماعی مثبتی در یک منطقه محروم ایجاد کند و بهتر است در آن منطقه محروم‌تر صورت گیرد و در استان کرمان باید توجه ویژه به این نکته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: در استان کرمان می‌توان از طرح توازن منطقه‌ای استفاده کرد و باید گفت هر چند سود بهره‌برداری از یک کارخانه پتروشیمی در بندرعباس بیشتر است، اما ساخت این چنین کارخانه‌ای در کرمان می‌تواند از لحاظ اجتماعی پیامدهای بسیار مثبتی داشته باشد.

وی اذعان داشت: این قبیل طرح‌ها می‌تواند از ده‌ها رویداد منفی اجتماعی و فرهنگی در استان کرمان و استان‌های مشابه جلوگیری کند، بنابراین ساخت این کارخانه در کرمان بهره‌وری بیشتری از لحاظ اجتماعی دارد و می‌تواند سود کمتر اقتصادی را با پیامدهای مثبت اجتماعی جبران کرد.

رئیس سابق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عنوان کرد: ما باید برای روزی برنامه‌ریزی کنیم در حدی که همه افراد به رفاه برسند و هیچ‌کس نیازمند حمایت‌های نهادهایی مثل کمیته امداد نباشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول