اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم ایران با سقوط کشورهای اروپایی شکست می‌خورد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح تبلیغاتی تحریم نفتی ایران با سقوط کشورهای اروپایی نیز شکست می‌خورد.

تحریم ایران با سقوط  کشورهای اروپایی شکست می‌خورد

سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شدت بحران مالی در کشورهای اتحادیه اروپا، اظهار داشت: سقوط دولت رومانی و استعفای نخست وزیر این کشور نمونه بارز وجود بحران شدید مالی و اقتصادی در اروپاست.

وی با بیان اینکه افزایش فشار اقتصادی به مردم از طرف هیئت حاکمه کشورهای غربی کاری غیر انسانی است افزود: هیئت حاکمه این کشورها برای تامین منافع و مصالح شرکت‌های بزرگ تجاری، تولیدی و خدماتی، اکثریت را زیر تاخت و تازهای خود قرار داده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس اوج‌گیری اعتراضات عمومی مردم را موجب تغییر ساختار حاکمیت کشورهای اروپایی دانست و گفت: در حال حاضر اعمال سیاست‌های ریاضت مالی، افزایش مالیات‌ها و کاهش دستمزدها موجب برانگیخته شدن اعتراضات مردمی در غرب شده که هر روز شاهد ابعاد وسیع‌تری از آن نیز هستیم زیرا بحران اقتصادی اتحادیه اروپا بیشتر ریشه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهای عضو دارد.

وی به طرح تبلیغاتی تحریم نفتی ایران از طرف اتحادیه اروپا اشاره کرد و ابراز داشت: نظام سرمایه‌داری در اروپا در حال حاضر منتظر یک شکست بزرگ تاریخی است و به بازارهای جهانی شوک وارد کرده و ملت‌ها محکوم به پذیرش این بحران هستند اما با سقوط کشورهای اروپایی طرح تبلیغاتی تحریم نفتی ایران نیز شکست می‌خورد.

آقازاده با بیان اینکه اوج اعتراضات مردمی در اروپا منجر به تغییر ساختار حکومتی در این کشورها می‌شود خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا به وعده‌های آمریکا برای کاهش بحران‌های موجود دلخوش است ولی تاکنون عدم کمک‌رسانی آمریکا به کشورهای اتحادیه اروپایی موجب سردرگمی این کشورها شده است.

وی به دخالت‌های آمریکا در ایجاد ناآرامی و ناامنی در سوریه اشاره کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد تجاوز آشکار به سوریه از طرف سازمان ملل مجاز شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوریه یکی از جبهه‌های مقاومت مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه است اذعان داشت: مداخله آمریکا در امور داخلی یک کشور مستقل برخلاف تمام معاهده‌های بین‌المللی است و مجامع جهانی نباید درباره آن سکوت کنند.

وی یادآور شد: آمریکا به اتفاق کشورهای مرتجع منطقه بغض تاریخی خود را از هیئت حاکمه سوریه دنبال می‌کند زیرا دمشق همواره خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده است.

آقازاده با تصریح بر اینکه خوی تجاوز‌گری آمریکا ضد کشورهای مستقل و مقتدر جهان بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: آمریکا بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی به دنبال تصویب قطعنامه‌ در شورای امنیت سازمان ملل است.

وی سوریه را کشوری نقش‌آفرین در خط مقدم مبارزه علیه رژیم صهیونیستی خواند و اذعان داشت: این کشور در همسایگی سرزمین‌های اشغالی همراه با حزب‌الله و حماس مقابل زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها مقاومت و ایستادگی می‌کند اما برخی حاکمان عرب از این مسئله ناراضی هستند.

وی متذکر شد: برخی حکام عرب نسبت به سوریه بغض قدیمی دارند از این‌رو این کشور‌ها با تبلیغات دروغین غرب همراهی می‌کنند تا فضای مسموم و غیر واقعی را ضد دمشق در محافل جهانی رقم بزنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه موج بیداری اسلامی منافع نظام سلطه را در خاورمیانه به خطر انداخته است اظهار داشت: سلطه‌گران جهان با تبلیغات وسیع خود در منطقه می‌کوشند تا ضمن به دست گرفتن نبض حرکت‌های اعتراضی، مسیر آن حرکت‌ها را نیز تغییر دهند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول