اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات خراسان شمالی خبر داد

انتقال 160 تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای به اسفراین

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فناوری اطلاعات نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی گفت: 160 تجهیزات برگزاری انتخابات صددرصد رایانه‌ای به اسفراین انتقال یافت.

انتقال 160 تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای به اسفراین

مصیب عنابستانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تعداد تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین در ابتدا 115 تجهیزات پیش‌بینی شده بود که این تعداد به خاطر تعداد افراد رأی دهنده در این شهرستان به 160 مورد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در شعبه‌های اخذ رأی که تعداد رأی دهندگان 700 نفر باشد، دو سامانه رأی‌گیری و در شعبه‌هایی که بالای هزار و 300 نفر رأی دهنده باشند، سه سامانه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته عنابستانی، تعداد افراد رأی دهنده در شعبه‌های اخذ رأی این شهرستان براساس آمارهای انتخابات گذشته ارزیابی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکل و دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات صد‌درصد رایانه‌ای در اسفراین و این استان وجود ندارد، اظهار داشت: مردم نیز هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و انتخابات رایانه‌ای آسان است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات خراسان شمالی با اشاره به برنامه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات در 10 درصد شعبه‌های رأی در کشور گفت: بر همین اساس اسفراین به عنوان شهرستان خراسان شمالی که انتخابات در آن به صورت صد‌درصد رایانه‌ای برگزار شده، انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: اکنون تمام زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی این شهرستان پیش‌بینی شده است.

عنابستانی افزود: در اسفراین سه مرکز برای ارتباط با وزارت کشور به صورت آنلاین برقرار شده و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات استان خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین مشکلات این طرح را فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم با شیوه برگزاری انتخابات الکترونیکی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری این انتخابات نیازمند فرهنگ‌سازی و توجیه بیشتر مردم است.

وی بر مشارکت رسانه‌ها، روحانیان و رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم در زمینه انتخابات الکترونیکی تأکید کرد.

برای برگزاری انتخابات نهم مجلس در اسفراین 105 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور در 12 اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول