اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت:

انتخابات موجب بالندگی نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: انتخابات موجب بالندگی، پویایی و تحرک نظام است.

انتخابات موجب بالندگی نظام است

رضا ثقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با ابراز رضایت از فعالیت این رسانه در امر خبررسانی اظهار داشت: خبرگزاری فارس در راستای خبررسانی به موقع یکی از رسانه‌های موثر استان گیلان است.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: رویکردهایی در اداره ارشاد رشت بنا نهاده شده که این سیاست‌ها از راهبردهای اداره کل پیروی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه آثار هنری باید فاخر و در امور فرهنگی اثرگذار باشد تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر اگر فعالیتی انجام می‌شود باید وزن و فاخر بودن اثر ثابت شود.

وی یکی از رویکردهای اداره ارشاد اسلامی رشت را تولید آثار هنری فاخر عنوان کرد و ابراز داشت: تئاترهایی که امسال در حوزه شهری برگزار شد از نظر محتوا، موضوع، کیفیت اجرا و دکور جزو اجراهای کم‌نظیر نسبت به سال‌های قبل بوده است.

ثقتی با بیان اینکه فعالیت‌های نمایشگاهی در حوزه هنرهای تجسمی و عکاسی از سیاست فاخر بودن پیروی می‌کند، اضافه کرد: به بسیاری از هنرمندانی که کارهای ضعیف‌تری داشتند و فاخر بودن در آثار آنها دیده نمی‌شد مهلت دادیم تا روی اثرهای خود بیشتر کار کنند و آثار وزین‌تری را به ما ارائه دهند.

وی یکی از رویکردهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت را بحث پرداختن به بخش‌های شهرستان دانست و تصریح کرد: در ابتدا برای این بخش‌ها شورای فرهنگ عمومی را به دبیری اداره ارشاد شهرستان راه‌اندازی کرده و آن را به دست گرفتیم و با همکاری امامان جمعه و بخشداران این شهرها، برنامه‌‌های فرهنگی و قرآنی را در این بخش‌ها آغاز کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با تاکید بر اینکه هیچ ابزاری مانند فرهنگ و هنر عمیق‌تر، نافذتر و رساتر نیست خاطر نشان کرد: هر کس به ابزار فرهنگ و هنر تمسک‌ بجوید موفق می‌شود و هر کس از این دو حوزه کمتر بهره‌برداری کند، توفیق چندانی در پایداری رسالت خود نداشته است.

وی با تصریح بر اینکه برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌های حوزه دین از ابزار هنر استفاده می‌شود یادآور شد: این امر در هنر قرائت قرآن‌کریم دیده می‌شود که این هنر موجب شده تا بسیاری از مشتاقان قرآنی به جامعه بزرگ قرآن و عترت متصل شوند.

ثقتی فعالیت‌های هنری را دارای هزینه ندانست و اذعان داشت: هر جا برای فعالیت‌های هنری بودجه‌ای گذاشته شود در واقع سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی یکی از شاخص‌های فرهنگی و هنری در شهر رشت را پرداختن به فعالیت‌های قرآنی دانست و بیان داشت: جامعه قرآنی رشت در بین اصحاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین سهم و آمار را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به خانواده قرآنی بیشتر رسیدگی شود افزود: هنوز برای رسیدن به درجه ایده‌آل فاصله داریم.

وی تصریح کرد: بخش‌های شهرستان با جمعیت زیادی که در اختیار دارند در حوزه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار هستند و بحث پرداختن در حوزه فرهنگ و هنر به بخش‌ها یکی از شاخصه‌های بزرگ اداره است.

ثقتی درباره برگزاری انتخابات ابراز داشت: بالندگی، پویایی و تحرک نظام در گرو اصل انتخابات است.

وی حضور حداکثری تمام اقشار مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان و شهرستان رشت در 12 اسفند را مورد تاکید قرار داد و آن را دشمن‌شکن‌ترین صحنه باشکوه نامید.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول