اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهادکشاورزی گیلان:

کشاورزی علمی ضامن امنیت غذایی است

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش بهره‌وری کشاورزی با استفاده از علم ضروری بوده و ضامن امنیت غذایی کشور است.

کشاورزی علمی ضامن امنیت غذایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور در همایش انتقال یافته‌های تحقیقاتی برنج کشور در مرکز علمی‌کابردی میرزا کوچک‌خان این شهر اظهار داشت: این همایش به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشاورزی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه کشاورزان و محققان 10 استان کشور در این همایش حضور دارند، افزود: هفته انتقال یافته‌های کشاورزی یک رویه ترویجی است که در آن طبق فرآیند و چرخه مدیریت دانش در طول یک‌سال نتایج کاربردی یافته‌های کشاورزی اعلام می‌شود.
مدیر ترویج جهادکشاورزی گیلان گفت: برگزاری این هفته یکی از روش‌های موثر در عرصه ترویج کشاورزی است و می‌تواند پیام‌های علمی و ترویجی را به کشاورزان انتقال دهد. 
وی با بیان اینکه یافته‌های جدید کشاورزی در این همایش دو روزه عنوان می‌شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این یافته‌ها توسط کشاورزان نمونه و مروجان و کارشناسان ترویج به تمام کشاورزان انتقال داده شود. 
داداش‌پور، گیلان را یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور دانست و تصریح کرد: تلاش جهاد کشاورزی استان با همکاری نهادهای تحقیقاتی برای اقتصادی‌‌تر کردن فرآیند تولید در کشاورزی است.
وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی گفت: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از مکانیزاسیون کشاورزی، ارقام جدید و توسعه صنایع تبدیلی و دیگر ظرفیت‌های موجود رغبت مردم به کشاورزی را افزایش داده و با علوم جدید ضامن امنیت غذایی کشور باشیم.
مدیر ترویج کشاورزی گیلان اذعان داشت: عملکرد اقتصادی هر مزرعه با میزان درآمد حاصله از آن سنجیده می‌شود و با درآمدی که برای کشاورز باقی می‌ماند، مرتبط بوده و این درآمد بستگی به شرایط و هزینه‌های تولید دارد.
وی، کشاورزی را یکی از مشاغل قدیمی در گیلان ذکر کرد و بیان داشت: کشاورزی در گیلان یکی از محوری‌ترین بخش‌های توسعه استان محسوب می‌شود و شرایط اقلیمی آن گواه بر این مسئله است.
داداش‌پور با بیان اینکه تمام برنامه‌ها بر اساس توسعه بخش کشاورزی تدوین می‌شود، افزود: در کنار یک برنامه مشخص در فصل زراعی از ظرفیت‌ها و بخش‌های غیردولتی بیشتر استفاده می‌کنیم.
وی هدف از برگزاری همایش هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی را آموزش‌های مؤثر در انتقال دانش تولیدی توسط محققان و ترویج آن توسط کشاورزان و کارشناسان در فرآیند مدیریت دانش کشاورزی عنوان کرد.
مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی گیلان، افزایش کارایی و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را مستلزم بهبود و افزایش سطح دانش فنی شاغلان بخش کشاورزی ذکر کرد.
وی بیان داشت: در فرآیند ترویج کشاورزی، استفاده از الگوها و نمونه‌های آموزشی و الگو قرار دادن کشاورزان برتر و به‌کارگیری آنها در ترویج اطلاعات نوین کشاورزی در بین دیگر تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، به عنوان یک روش کارآمد محسوب می‌شود. 
داداش‌پور تصریح کرد: بخش کشاورزی همواره یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد ملی هر کشوری تلقی می‌شود. 
به گفته وی، امروزه تولید محصولات کشاورزی به منظور تامین امنیت غذایی جوامع بشری از جمله اقدام‌هایی است که در رأس برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه ملت‌ها قرار دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول