اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

سهم ایران از صنعت گردشگری بین‌المللی کمتر از نیم درصد است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: طبق آمار نشریه سازمان جهانی جهانگردی در سال 2007، 2 هزار و 172 نفر توریست از ایران دیدن کردند که این تعداد فقط 24 صدم از کل جهانگردان بین‌المللی را شامل می‌شود که کمتر از نیم درصد از کل است.

سهم ایران از صنعت گردشگری بین‌المللی کمتر از نیم درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجمال‌الدین صمصام‌شریعت ظهر امروز در همایش توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های شهرداری با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 103 شهر است، اظهار داشت: جمعیت بیش از 3 هزار و 500 نفر، شهر محسوب می‌شوند که استان اصفهان در این زمینه از سایر استان‌های کشور با داشتن 23 شهرستان پیشتاز است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر اصفهان افزود: استان اصفهان در تمامی زمینه‌ها دارای جاذبه‌های انسان‌ساز و توریستی است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش در استان اصفهان مغفول مانده است و هم‌چنان جای سرمایه‌گذاری دارد.

وی با تأکید بر اینکه در جهان پردرآمدترین بخش بعد از صنعت نفت و خودرو و پردرآمدترین بخش صنعت گردشگری است، ادامه داد: در 60 سال پیش کل جمعیت توریست جهان 25 میلیون نفر بود که یک میلیون و 423 میلیارد دلار سود مالی ایجاد کردند.

صمصام شریعت با بیان اینکه در سال 2004، 760 میلیون توریست گردشگری کرده‌اند، گفت: در سال 2010، یک میلیارد و 550 میلیون دلار درآمد از این طریق نصیب کشورهای توریستی شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ایران در زمینه گردشگری گفت: طبق آمار نشریه سازمان جهانی جهانگردی در سال 2007، 2 هزار و 172 نفر توریست از ایران دیدن کردند که این تعداد فقط 24 صدم از کل جهانگردان بین‌المللی را شامل می‌شود، که زیر نیم درصد از کل است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: بازدید کنندگان از ایران تنها 17 درصد سودآوری برای کشور داشته‌اند که این رقم در مقایسه با سود کلان صنعت گردشگری در جهان بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه توسعه گردشگری در استان ضروری است، افزود: در استان اصفهان 10 هزار تخت در هتل‌ها و مهمان‌سراها وجود دارد که 74 درصد از هتل‌ها ، 100 درصد هتل آپارتمان‌ها و 62 درصد از مهمان‌پذیرها تنها در شهر اصفهان متمرکز و 32 شهرستان از داشتن چنین امکاناتی محروم هستند.

صمصام‌شریعت جاذبه طبیعی بسیاری از شهرستان‌های اصفهان را قابل سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و نیز کمک خیران برشمرد و گفت: باید سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری متناسب با جاذبه آن منطقه تعریف شود.

وی با تأکید به اینکه باید موانع سر راه سرمایه‌گذاری گردشگری را شناخت، اضافه کرد: برای سرمایه‌گذارانی که قصد احیاء اماکن و بناهای تاریخی را دارند، باید امتیاز قائل شد، چرا که به زنده کردن یک اثر قدیمی کمک می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان به 7 هزار هکتار بافت فرسوده در استان اشاره کرد و گفت: 4 هزار هکتار این بافت در شهر اصفهان است که 2 هزار و 153 هکتار آن مصوب شورای‌عالی دهیاری و شهرداری‌های کشور قرار گرفته است.

وی به ارائه تسهیلات احیای بافت فرسوده و نیز مسکن مهر پرداخت و افزود: بافت فرسوده پتانسیل بسیار زیادی دارد چنانکه در حال حاضر 19 درصد مردم در بافت فرسوده سکونت دارند که با احیای این بافت‌ها ظرفیت به 40 درصد می‌رسد.

صمصام‌شریعت با بیان اینکه شهرداری‌ها با دو بُعد امور خیر، ساخت مساجد، درمانگاه و مجموعه فرهنگی و نیز سرمایه‌گذاری با بازدهی اقتصادی مشارکت دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ویژه با بخش خصوصی نباید مانع همکاری با خیّران در امور شهرداری‌ها شود.

وی افزایش نرخ تراکم در محاسبه عوارض زیربنایی شورا را برای ساختمان‌سازی فضاهای گردشگری زیاد دانست و گفت: باید برای حمایت از این سرمایه‌گذاران تخفیف قائل شد.

معاون عمران استاندار اصفهان کاهش نرخ کارمزد فضای گردشگری، شناخت جاذبه‌های گردشگری براساس درجه جذب گردشگر، ایجاد بسترهای زیرساختی گردشگری را از دیگر حمایت‌های سرمایه‌گذاری در بخش شهرداری‌ها دانست.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول