اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

امکانات برای توسعه صنعت گردشگری فراهم است

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در استان فراهم است.

امکانات برای توسعه صنعت گردشگری فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین امامی عصر امروز در دیدار سفیر اوکراین با فعالان اقتصادی و تجاری استان اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های استان آذربایجان غربی می‌توانیم در این زمینه  ارتباطات خوبی با کشور اوکراین داشته باشیم.

وی همچنین افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های لجن‌درمانی، توریسم درمانی و غار درمانی در استان زمینه خوبی برای جذب گردشگری سلامت در استان نیز فراهم است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز پنج استان اول دنیا در جاذبه‌های طبیعی است، اضافه کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشرو در داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که می‌تواند به استان‌های پیشتاز در توسعه صنعت گردشگری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار جهانی، آذربایجان غربی همچنین جزو 10 استان اول دنیا در ارتباط با جاذبه‌های تاریخی است که این ظرفیت‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

امامی به ثبت جهانی دو اثر تاریخی آذربایجان غربی در ردیف آثار جهانی اشاره و تصریح کرد: آماده گسترش فعالیت‌های توریستی با کشور اوکراین هستیم و از پیشنهادات موجود در این زمینه استقبال می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: به علت تنوع جاذبه‌های گردشگری در آذربایجان غربی می‌توان با راه‌اندازی تورهای گردشگری در اوکراین زمینه آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی را فراهم کرد.

امامی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال حدود یک میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ایجاد 58 منطقه‌ نمونه‌ گردشگری در استان به تصویب رسیده است که بر اساس افق 1404 هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جذب حدود 20 میلیون گردشگر خارجی است که مطمئنا ایجاد مناطق نمونه‌ گردشگری در رسیدن به این چشم‌انداز تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول