اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

مقطع دکترای ‌گردشگری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود / رتبه نخست جاذبه‌های طبیعی را در جهان داریم

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: مقطع دکترای ‌گردشگری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

مقطع دکترای ‌گردشگری در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود / رتبه نخست جاذبه‌های طبیعی را در جهان داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر جهانیان در آئین افتتاح پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد که ظهر امروز در سالن کنفرانس سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تهیه سند ملی گردشگری گامی در راستای توسعه گردشگری در کشور است که بر این اساس پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد می‌تواند با ارائه طرحی نسبت به تهیه این سند اقدام کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ‌با اشاره به اینکه سازمان میراث در ارائه این سند ملی همکاری‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد، افزود: با ارائه این سند می‌توان اهداف توسعه گردشگری را ترسیم کرد تا براساس این اهداف تعیین شده به سوی جایگاه حقیقی ایران در حوزه گردشگری گام برداشت.

جهانیان با اشاره به شرایط ایران در ارتباط با وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، اظهار داشت: در حال حاضر و در حوزه جاذبه‌های طبیعی در رتبه نخست قرار داریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌ گفت: در حوزه آثار تاریخی و باستانی نیز در ردیف رتبه‌های برتر قرار داریم که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به اشتغالزایی و کسب درآمد مورد نظر در این حوزه دست یافت.

وی در ادامه به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری و حفظ بناها و آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کشور در حدود 10 هزار بقاع متبرکه وجود دارد که وجود این تعداد بقاع متبرکه در توسعه گردشگری مذهبی و د‌ینی نقش بسزایی دارد.

 3450 بقعه متبرکه به ثبت ملی رسیده است

جهانیان افزود: از 10 هزار بقاع متبرکه‌ای که در کشور وجود دارد در حدود 3 هزار و 450 مورد آن به ثبت میراث فرهنگی رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان میراث فرهنگی کشور در حفظ و ساماندهی این آثار تاریخی مذهبی‌ ‌ادامه داد: بر این اساس سازمان میراث فرهنگی در ساماندهی حفظ و حیات این اماکن متبرکه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ‌خاطرنشان کرد: از این تعداد بقاع متبرک در حدود یک هزار و 570 مورد در ارتباط با امامزادگان و اماکن متبرکه است و باقی مانده این تعداد را مساجد و سایر اماکن دینی به خود اختصاص داده است.

وی نگاه گردشگری با محوریت آموزشی را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه‌های گوناگون سراسر کشور به مقوله آموزش در حوزه گردشگری توجه‌ای ویژه شده است به گونه‌ای که دانشجویان در رشته مدیریت جهان‌گردی در دانشگاه‌ها و در مقاطع ارشد و کارشناسی به تحصیل مشغول هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور ایجاد مقاطع دکترا به منظور توجه به گردشگری بر مبنای آموزش و پژوهش را از دیگر اهداف مورد نظر در توسعه مباحث آموزشی در این حوزه عنوان کرد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول