اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگى قشم عنوان کرد

تحول در گردشگری قشم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ژئوپارک

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: درآمدهاى حاصل از جذب توریست توسط ژئوپارک‌ها در سایر کشورها خیلى بیشتر از درآمد سایر منابع جذب توریسم است.

تحول در گردشگری قشم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ژئوپارک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، تورج امانی اظهار داشت: ژئوپارک قشم یکی از مهم‌ترین سایت‌های طبیعی این جزیره محسوب می‌شود به طوری که هر ساله طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، گنبد نمکى، دولاب و کورکوراکوه را از جمله مهم‌ترین سایت‌های ژئوپارک قشم دانست.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم‌چنین از وجود موزه‌ای در این ژئوپارک خبر داد که حیات‌وحش منطقه و عکس‌هایى از پدیده‌هاى زمین‌شناسى را به نمایش مى‌گذارد.

امانی ژئوپارک قشم را پارک زمین‌شناسی معرفی و تصریح کرد: ژئوپارک قشم نخستین و تنها ژئوپارک خاورمیانه است که در سال 2006 به ثبت شبکه جهانى ژئوپارک‌ها رسیده است.

به گفته وی، ژئوپارک قشم علاوه بر پدیده‌هاى زمین شناسى از آثار تاریخى، بوم‌شناسى و میراث فرهنگى و طبیعى دیگر نیز برخوردار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تمام دنیا، ژئوپارک زیر نظر یونسکو و توسط بالاترین مقام حکومتى منطقه‌اى که ژئوپارک در آن واقع شده است، اداره مى‌شود.

وی در سازمان منطقه آزاد قشم، تأکید کرد: ژئوپارک مقوله جدیدى در صنعت گردشگرى است و در نتیجه طبیعت‌گردان توجه خاصى به این موضوع دارند.

امانی عنوان کرد: تجارب کشورهاى پیشگام در زمینه ژئوپارک نیز موید این موضوع است که درآمدهاى حاصل از جذب توریست توسط ژئوپارک خیلى بیشتر از درآمد سایر منابع جذب گردشگر خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همان طور که قبلاً نیز اعلام شده، اسفندماه سال ‌جاری، بازرسان یونسکو از ژئوپارک قشم بازدید خواهند کرد که احتمال می‌رود طی آن کارت سبز ماندگاری به این ژئوپارک اعطاء شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه است، گفت: در راستای حفاظت از نام ژئوپارک قشم در لیست جهانی ژئوپارک‌ها، تاکنون اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول