اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

برنامه‌ریزی و مدیریت لازمه توسعه شهری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: موفقیت فعالیت اداره‌کل مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و تمامی سازمان‌های دخیل در مسائل شهری در گرو برنامه‌ریزی و مدیریت شهری صحیح است.

برنامه‌ریزی و مدیریت لازمه توسعه شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی ابراهیمی بعدازظهر امروز در نشست با جامعه مهندسان این استان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS تحولات انکارناپذیری را در زمینه مطالعات جغرافیایی و سازماندهی و مدیریت داده‌های مکانی ایجاد کرده است.

وی افزود: این فناوری با داشتن خصوصیاتی مانند قابلیت اخذ و تبادل داده‌ها از منابع مختلف، سازماندهی اطلاعات، دریافت و نمایش به هنگام اطلاعات، تلفیق و پردازش داده‌های گوناگون و امکان ارائه خدمات چند منظوره، افق‌های جدیدی را به روی برنامه‌ریزان و مدیران شهری گشوده است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی، گفت: اگر بپذیریم که موفقیت فعالیت اداره‌کل مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و تمامی سازمان‌های دخیل در مسائل شهری در گرو برنامه‌ریزی و مدیریت شهری صحیح است اهمیت GIS آشکارتر خواهد شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نبود یک بانک اطلاعاتی یکپارچه از مهم‌ترین مشکلات موجود در مدیریت است، تصریح کرد: در سیستم اطلاعات جغرافیایی تمامی لایه‌های اطلاعاتی از جمله املاک، معابر، مراکز بهداشتی درمانی، هتل‌ها خطوط لوله آب، فاضلاب،گاز، مخابرات و... به همراه اطلاعات توصیفی مربوط به هرکدام موجود است.

وی ادامه داد: طراحی و پیاده‌سازی سیستم GIS فرایندی پیچیده و زمان‌بر است که لازم است در مراحل مختلف آن سازمان‌ها و واحدهای مختلف به همراه کارشناسان مربوطه حضور داشته باشند.

ابراهیمی افزود: تکنولوژی GIS در حل مشکلات شهری طرق جدیدی برای بکارگیری اطلاعات وسیع درباره شهر ارائه می‌دهد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: مدیریت توسعه شهری، مدیریت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، مدیریت زیربنای شهر و توسعه فضای سبز، مدیریت بحران، مدیریت تأسیسات شهری از کاربردهای گوناگون GIS در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون GIS در بسیاری از سازمان‌‎ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در سطح جهان پیاده‌سازی شده و مزایای گوناگونی به همراه داشته است.

ابراهیمی با اشاره به مزایای کاربرد GIS در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، گفت: کاهش هزینه و زمان فعالیت‎های عملیات اجرایی و اجتناب از هزینه‌های اضافی از جمله این کاربردها به‌‎شمار می‎رود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول