اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

توسعه پایدار در روستاها منوط به ایجاد زمینه‌های رفاه اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار در روستاها، ایجاد زمینه‌های رفاهی و اجتماعی در سطح روستاهاست.

توسعه پایدار در روستاها منوط به ایجاد زمینه‌های رفاه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی توسعه روستایی در دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمینه توسعه روستایی باید به آن توجه شود، توزیع درآمد برای روستانشینان است که تاکنون بانک کشاورزی اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

وی افزود: اما مجموعه بانک کشاورزی به تنهایی نمی‌تواند نیازهای اساسی و ضروری روستاییان را برطرف کند و امروز روستانشینان برای تامین نیازهای خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز روستاییان از تسهیلات بانکی که شهرنشینان استفاده می‌کنند کمتر بهره‌مند هستند و وام متناسب و با ارزش به آنها تعلق نمی‌گیرد.

سلیمانی گفت: در جامعه ما به دلیل وجود امکانات درآمدزایی در سطح شهرها، درآمد شهری بیشتر از کار و درآمد روستایی است و جوانان روستایی به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید شرایط درآمدزایی در سطح روستاها نیز فراهم شود افزود: اگر صنایع تبدیلی در روستاها ایجاد شود دیگر شاهد مهاجرت جوانان از روستا به شهر نخواهیم بود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در زمان انقلاب درصد روستانشینان 65 و شهرنشینان 35 درصد بود گفت: امروز این آمار بر عکس شده و 65 درصد مردم در سطح شهرها زندگی می‌کنند که باید برای بازگشت روستانشینان به روستاها تدابیری اتخاذ شود.

سلیمانی برگزاری اینگونه همایش‌های بزرگ را در این زمینه بسیار مؤثر دانست.

وی یادآور شد: باید در روستاها، جاذبه ایجاد شود تا شرایط بازگشت شهرنشینان به روستاها فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید در روستاهای ما کارخانه فرآوری خدمات و صنایع تبدیلی آن ایجاد و تعدادی از جوانان در آن مشغول به کار شوند.

سلیمانی بیان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوب و مؤثری انجام شده به طوری که تمامی روستاها برقدار شده‌اند، مدارس کپری برچیده شده اما هنوز جای زیادی برای کار وجود دارد و باید با ایجاد شرایط لازم زندگی در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کنیم.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری اینگونه همایش‌ها، زمینه‌های جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود تا هر چه سریع‌تر به سمت توسعه گام بر داریم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول