اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

ایران در تولید هیدرات آلومینیوم خودکفا شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: کارخانه آلومینای جاجرم در افزایش تولید محصول هیدرات آلومینیوم به خودکفایی رسیده است.

ایران در تولید هیدرات آلومینیوم خودکفا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت تولید بیش از یک‌هزار و 250 تن هیدرات آلومینیوم در روز را که موجب بی‌نیازی کشور در واردات این محصول استراتژیک شده است، موجب افتخار دانست.

وی افزود: هیدرات آلومینیوم در صنایع شمش آلومینیوم، کاشی و سرامیک، شیشه، چوب و کاغذ، داروسازی، صنایع بهداشتی، حذف آلاینده‌ها از محیط زیست و ... کاربرد دارد و افزایش تولید این ماده استراتژیک به میزان 60 هزار تن در سال در شرکت آلومینای جاجرم موجب بی‌نیازی کشور به این محصول شده است.

شفقت تصریح کرد: پیش از این، بخشی از هیدرات آلومینیوم مورد نیاز کشور از کشورهای اروپایی و آسیایی وارد می‌شد و اکنون تولیدات این شرکت موجب جایگزینی خرید از کشورهای خارجی با 20 درصد کاهش قیمت شده است.

وی دستاوردهای این چنینی را در عرصه فناوری و کاهش وابستگی به خارج از کشور در اوج تحریم‌های دشمنان مهم ارزیابی کرد و گفت: اراده ملت بزرگ ایران موجب شکست تحریم‌ها و شکوفائی در همه عرصه‌ها می‌شود و خیرخواهی مردم ایران در توسعه و پیشرفت، به نفع همه دنیا به ویژه کشورهای مستضعف و در حال توسعه است.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از انجام کامل تعهد استان در زمینه ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ایجاد 27 هزار شغل، بیش از صد درصد تعهد اشتغال استان عملی شد.

وی افزود: خراسان شمالی امسال از نظر اشتغال جزو استان‌های برتر کشور است و غیر از حوزه مسکن 27 هزار شغل در سطح استان ایجاد شده است.

شفقت تصریح کرد: اگر مشاغل ایجاد شده در حوزه مسکن نیز به این آمار اضافه شود، تعداد مشاغل ایجاد شده به حدود 40 هزار شغل خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال بیش از تعهد موظف شده‌اند و بی‌تردید تا پایان سال ایجاد اشتغال استان بیش از این تعداد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ش30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول