اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت خدمات حمایتی دولتی استان بوشهر خبر داد:

خودکفایی بوشهر در تامین کود اوره و فسفات بخشی از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرشرکت خدمات حمایتی دولتی استان بوشهر گفت: این استان در تامین و توزیع دو نوع کود اوره و فسفات برای بخش‌هایی از کشور به مرحله خودکفایی رسیده است.

خودکفایی بوشهر در تامین کود اوره و فسفات بخشی از کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صداقت‌شعار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تولید و تامین کود کشاورزی توسط دو کارخانه پتروشیمی پردیس در عسلویه و ارکان شیمی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی، از راه‌اندازی خط واحد تولید مواد اولیه کود فسفات آلومینیوم و ایجاد طرح هوشمند نهاده‌های کشاورزی به عنوان موفقیت دیگری در کارنامه آینده این شرکت و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. 
صداقت‌شعار در ارتباط با طرح هوشمند نهاده‌های کشاورزی بیان داشت: در این طرح مسیر توزیع کود از کارخانه تا مصرف کننده کاملا مشخص بوده است.
وی ادامه داد: این امر موجب می‌شود مصرف‌کننده نیز به کمک این سامانه قادر به ثبت و اطلاع از میزان کود دریافتی خود شود.
مدیرشرکت خدمات حمایتی دولتی استان بوشهر تصریح کرد: بدین طریق زمینه‌ای مهیا می‌شود تا رهگیری توزیع کود در هر نقطه‌ای به سهولت امکان‌پذیر باشد.
صداقت‌شعار با اشاره به خودکفایی استان بوشهر در تامین کود اوره و فسفات گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در این استان هم اکنون قادر هستیم نیازهای استان‌های غربی و جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به این دو نوع کود را تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کودهای اوره، فسفات و پتاس، کودهایی هستند که به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.
صداقت‌شعار اضافه کرد: به منظور تامین کود پاییز امسال، 12هزار و 38تن کود یارانه‌ای شامل شش هزار و 248 تن کود اوره، چهار هزار و 55تن کود فسفات، یکهزار و 334 تن کود پتاس و 400 تن کود ماکرو در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گرفته است. 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر نیز گفت: کشاورزان هنگام خرید سموم شیمیایی به غیر تقلبی بودن این اقلام اطمینان لازم داشته باشند.
سید عبدالحسین موسوی از کشاورزان و دست اندرکاران به‌ویژه فروشندگان مجاز سموم درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد مشکوک دیگر از عرضه و توزیع یا مصرف آن خودداری و مراتب را به مدیریت حفظ نباتات استان گزارش کنند.
وی به کشاورزان توصیه کرد برای مصرف بهینه سموم و پرهیز از مخاطرات کاربرد غیرفنی، سموم شیمیایی مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌ها و عاملین مجاز فروش سم و با نسخه کلینیک‌های گیاه پزشکی تهیه کرده و در ازای سم خریداری شده از فروشگاه فاکتور خرید اخذ کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول