اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی:

خودکفایی در تهیه نهاده‌های دامی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خودکفایی در تهیه نهاده‌های دامی را از مسائل مهم در کاهش هزینه‌های تولید و صرفه‌جویی اقتصادی برای کشاورزان دانست.

خودکفایی در تهیه نهاده‌های دامی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری ظهر امروز در نشست مدیران منطقه یک دامپزشکی کشور در اراک اظهار داشت: امروز کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با دستیابی به خودکفایی در تهیه نهاده‌های دامی می‌توان هزینه‌های تولید را کاهش داد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی تصریح کرد: ریسک‌پذیر بودن فعالیت‌های کشاورزی در مقابل شرایط جوی، افزایش میزان تقاضای مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی خاک، کاهش بارندگی‌ها از مهم‌ترین مشکلات موجود در این بخش است که با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر می‌توان از این مشکلات کاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه امروز کشور در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی دست یافته است، ادامه داد: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و بالا بودن امنیت غذایی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است و می‌توان گفت تولیدات بخش کشاورزی از افزایش چهار برابری نسبت به قبل از انقلاب برخوردار است.

مظفری تاکید کرد: بدون شک با افزایش دانش در بخش کشاورزی می‌توان میزان تولید این بخش را افزایش داده و ضریب امنیت غذایی را ارتقا بخشید.

وی استفاده مناسب از ظرفیت‌ بخش‌های منابع طبیعی، نیروی انسانی متعهد و تاکید بر هم‌افزایی را از برنامه‌های اولویت‌دار این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که تولید با افزایش 10 درصدی سرمایه‌گذاری به میزان سه برابر کنونی افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از توانایی این استان در رفع نیازهای استان‌های همجوار به محصولات کشاورزی به ویژه محصولات پروتئینی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: این استان با دارا بودن بیش از 2 میلیون و 300 هزار راس دام سبک و سنگین چهار و نیم درصد از فرآورده‌های دامی کشور را تولید می‌کند.

سید سعید حسینی افزود: هم‌اکنون 20 کارخانه تولید دارو و مکمل‌های دارویی در این استان فعالیت دارند که از قابلیت‌های استان در بخش تولید داروهای دامی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول