اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خودکفایی 98 درصدی آذربایجان‌شرقی در زیربخش‌های دام و طیور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به خودکفایی آذربایجان‌شرقی در تولید گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر گفت: در 98 درصد از زیربخش‌های دام و طیور به مرز خودکفایی رسیده‌ایم .

خودکفایی 98 درصدی آذربایجان‌شرقی در زیربخش‌های دام و طیور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از رشد و پیشرفت صنعت دامپروری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد: بحث استقلال، خودکفایی و تامین امنیت غذایی از محورهای مدنظر امام راحل (ره) و از تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری بوده است که در حال حاضر این مهم از طریق جهادکشاورزی و به همت دامداران و کشاورزان محقق شده است.

وی با اشاره به خودکفایی آذربایجان‌شرقی در تولید گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر افزود: استان در 98 درصد از زیربخش‌های دام و طیور به مرز خودکفایی رسیده‌ است.

محمدیان با بیان اینکه در اندیشه صادرات مازاد تولید محصولات کشاورزی و دامپروری هستیم ادامه داد: در حال حاضر به دنبال رفع موانع صادرات و بازاریابی برای محصولات کشاورزی بوده و در تلاش هستیم راه را برای تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و سهیم کردن مردم در امر تولید پایدار و صادرات تولید مازاد به خارج از کشور باز کنیم.

وی بر شکل‌گیری تشکل‌ها و تعاونی‌های توانمند و یکپارچه در بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از تمام مجتمع‌های دامپروری و تغییر بافت واحدهای دامی خرد روستایی به واحدهای نیمه صنعتی خواهیم توانست مقام نخست تولیدات دامی کشور را از آن خود سازیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول