اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه اصفهان:

ایجاد شبکه آب سراسری خشک‌سالی را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد یک شبکه آب سراسری از سوی وزارت نیرو موجب می‌شود که آب‌های اضافی فصلی و مقطعی برخی مناطق به بخش‌های دیگر کشور انتقال پیدا کند.

ایجاد شبکه آب سراسری خشک‌سالی را رفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین رامشت امروز در سومین همایش علمی آموزشی خشک‌سالی، زاینده‌رود، چالش‌ها و راهکارها بیان داشت: وزارت نیرو باید به سمت تولید آب پیش رود و بهتر است به جای منتظر بودن بارش‌ها، در حال حاضر از دریا استفاده کنیم، اگر روند خشک‌سالی و عدم مدیریت حل این بحران ادامه پیدا کند چه بسا مردم ایران به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: ایجاد شبکه آب سراسری یکی از راهکارهای حل بحران خشک‌سالی است، وزارت نیرو باید با ایجاد یک شبکه آب سراسری آب‌های اضافی فصلی و مقطعی برخی مناطق را به بخش‌های دیگر کشور انتقال دهد.

رامشت تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها و استفاده از دانشجویان رشته‌های شیمی، مهندس شیمی و آب می‌توان به فناوری‌های پیشرفته تولید آب شیرین دست پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا گفت: با توجه به افزایش دمای اصفهان بیش از 65 درصد و تمام کشور نیز حدود 73 درصد از مناطقی که نزولات جامد را دریافت می‌کند، از دست می‌دهد. 

رئیس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: اقلیم‌شناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا 50 سال آینده دمای کشور سه درجه افزایش پیدا می‌کند که دلیل این افزایش دما، کاهش حداقل‌های دمایی در ایران است، با توجه به افزایش دما ممکن است از مجموع مساحت ایران که نزولات جامد دریافت می‌کند از 62 هزار کیلومترمربع به 17 هزار و 500 کیلومترمربع برسد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول