اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان:

خشکسالی در ریگان دام‌های عشایر را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: خشکسالی‌های پی‌در‌پی در شهرستان ریگان دام‌های مناطق عشایری را تهدید می‌کند.

خشکسالی در ریگان دام‌های عشایر را تهدید می‌کند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه مبارزه با بیماری‌های دام یکی از مهم‌ترین اهداف حرفه دامپزشکی است، واکسیناسیون رایگان دام‌ها در رونق اقتصادی، صنعت دامپروری و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام موثر است.

وی از اعزام دو اکیپ دامپزشکی به نقاط کوهستانی و محروم ریگان برای واکسیناسیون رایگان دام‌ها در این مناطق خبر داد.

جعفری افزود: خشکسالی‌های پی‌درپی به ویژه در مناطق عشایری شهرستان ریگان دام‌های منطقه را تهدید می‌کند.

وی بیان داشت: شبکه دامپزشکی ریگان طی هفته‌های گذشته اقدام به واکسیناسیون، سمپاشی و توزیع و مصرف داروهای ضد انگل خوراکی آنتی‌بیوتیک تزریقی و داروهای تقویتی در مناطق صعب‌العبور و عشایری آبگرم، گریچ، سرزه، دهانه عباسعلی و سیف‌الدینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این طرح بیش از 5 هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های تب مالت و دیگر بیماری‌ها واکسینه شدند و همچنین 32 هزار متر مربع جایگاه دام بر علیه بیماری‌های انگلی سمپاشی و 70 گالن یک لیتری داروی ضد انگلی خوراکی و 100 ویال آنتی‌بیوتیک تزریقی توسط دو اکیپ استفاده شد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: با راه‌اندازی میز خدمت در این اداره امکان خدمات‌دهی با سرعت بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام می‌شود.

جعفری بیان داشت: راه‌اندازی این طرح علاوه بر تکریم ارباب‌رجوع سبب آشنایی دامداران و عشایر شهرستان ریگان نسبت به حرفه دامپزشکی و نقش آن در کنترل بیماری دام و بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود.

وی ابراز داشت: در ریگان بیش از 200 هزار راس دام سبک و 15 هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود که بیشترین دام‌های سبک در مناطق عشایری است و این شهرستان یکی از قطب‌های دامپروری شرق استان کرمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول