اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل هواشناسی استان زنجان:

وضعیت خشکسالی در زنجان نرمال است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با آمار به دست آمده تا امروز وضعیت خشکسالی در استان زنجان مطلوب است.

وضعیت خشکسالی در زنجان نرمال است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صادق ضیاییان عصر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان زنجان اظهار داشت: وضعیت بارندگی به صورت ماهانه و به تبع آن روزانه در اداره کل هواشناسی استان زنجان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در مهر ماه سال جاری یادآور شد: وضعیت بارندگی در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد کاهش داشته است.

معاون هواشناسی استان زنجان اذعان داشت: میزان بارندگی در مهر ماه در مقایسه با بلند مدت نیز دارای 93 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: خشکسالی در مهر ماه سال جاری نیز شدید بوده است.

ضیاییان با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری شهرستان زنجان وضعیت خوبی در زمینه بارندگی داشته است، افزود: میزان بارندگی در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از اول مهر ماه تا پایان آبان ماه سال جاری بارندگی‌ها افزایش یافته و وضعیت خشکسالی نیز در حد مطلوبی قرار داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان زنجان در ادامه با ارائه برخی از آمارهای در زمینه بارندگی‌های صورت گرفته در آذر ماه سال جاری اضافه کرد: در آذر ماه سال جاری بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت دارای کاهش 96 درصدی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از اول مهر ماه تا پایان آذر ماه سال جاری وضعیت خشکسالی در زنجان در حد نرمال قرار داشته است.

ضیاییان اذعان داشت: در دی ماه سال جاری نیز بارندگی در زنجان کاهش یافته است، افزود: این میزان در مقایسه با بلند مدت دارای یک درصد کاهش بوده است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها در دی ماه سال جاری در حدود 26.5 میلی‌متر بوده است.

معاون هواشناسی استان زنجان اظهار داشت: در مجموع میزان بارندگی‌ها از آغاز مهر ماه تا پایان دی ماه نسبت به بلند مدت 10 درصد افزایش داشته است.

وی اذعان داشت: با آمار به دست آمده وضعیت شهرستان زنجان در زمینه خشکسالی تا هشتم بهمن ماه در حد نرمال قرار دارد.

ضیاییان در ادامه با پیش بینی هوای زنجان یادآور شد: تا روز پنج شنبه احتمال بارش برای زنجان پیش بینی می‌شود، ولی از اواخر روز جمعه این سامانه از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول