اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کردستان عنوان کرد

اختصاص 4.8 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کردستان اعلام کرد: برای اجرای طرح استانی مقابله با آثار خشکسالی 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص 4.8 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی در کردستان

کامران زیباکردار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از آغاز طرح استانی مقابله با آثار خشکسالی در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با همکاری استانداری کردستان و اداره‌ کل دامپزشکی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: اداره‌ کل دامپزشکی کردستان با همکاری تشکل‌های دامداری در سطح استان در راستای کاهش خسارت وارده به دامداران آسیب‌دیده از آثار خشکسالی در سال ‌جاری و به منظور جبران بخشی از هزینه‌های مربوط به پیشگیری این طرح را اجرا می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در ادامه از اجرای طرح مایه‌کوبی علیه بیماری تیلریوز گاوی در دامداری‌های دارای دام اصیل و دورگ خبر داد و بیان داشت: مایه‌کوبی برای مقابله با بیماری آنتروتوکسمی در واحدهای روستایی و مناطق توسعه مایه‌کوبی علیه بیماری آبله و شاربن گوسفند و بز در واحدهای روستایی و مناطق کانون و مبارزه با بیماری استرپتوکوکوزیس آبزیان در واحدهای پرورش سردآبی استان از دیگر اقدامات بهداشتی و ترویجی اداره‌ کل دامپزشکی استان در راستای کاهش خسارت‌های وارده به دامداران است.

زیباکردار به اجرای طرح مبارزه با نیوکاسل در طیور بومی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با کنه‌واروا در زنبورستان‌های هدف و برگزاری کلاس‌های آموزشی و چاپ پمفلت‌ها و پوسترهای آموزشی و ترویجی لازم از دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش خسارات وارده به دامداران استان است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل و مقابله با بیماری تب‌مالت در کردستان، اضافه کرد: انجام واکسیناسیون دام‌های حساس و پلاک‌کوبی دام‌های واکسینه شده، انجام واکسیناسیون در بین جمعیت گاوی، اجرای تست کشتار و متورینگ بروسلوز و ضدعفونی کردن جایگاه‌های دام از مهم‌ترین اقدامات ما برای مقابله و کنترل بیماری تب مالت در استان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پایان به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی برای ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی کشتارگاه‌ها و بهداشت عمومی اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل برخورد با متخلفین ذبح غیرشرعی و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی این کلاس آموزشی با هماهنگی دادگستری استان برگزار و در پایان برای 50 نفر کارت ضابط قضایی صادر شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول