اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان شمالی:

4 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان شمالی گفت: چهار هزار واحد مسکن مهر اسفند امسال در این استان افتتاح می‌شود.

4 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی فخرانی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار این استان آماده افتتاح شده است.

وی افزود: دو هزار و 300 واحد مسکونی از این تعداد صرفاً در گلستان شهر بجنورد بهره‌برداری می‌شوند.

فخرانی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه برای افتتاح این طرح‌های مسکن مهر گفت: البته احتمال حضور رئیس جمهور برای افتتاح این طرح‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در تمام چهار هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح استان زیرساخت‌های لازم فراهم شده است، اظهار داشت: سهم استان در این مرحله دو هزار و 300 واحد مسکونی بوده که مسکن و شهرسازی بالاتر از برنامه فعالیت داشته است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به ویژگی‌های گلستان شهر بجنورد به عنوان یک شهرک اقماری تصریح کرد: این شهرک در درازمدت توانمندی اسکان 60 تا 80 هزار نفر از جمعیت بجنورد را دارد.

وی یادآور شد: کارکرد این شهرک اقماری در آینده به عنوان نخستین شهر جدید خراسان شمالی بیشتر شده و با تأمین زیرساخت‌های لازم قابل توسعه است.

فخرانی در بخش دیگری با بیان اینکه سهم استان از طرح مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر احداث 22 هزار و 600 واحد مسکن مهر بوده است، گفت: با این وجود تاکنون 25 هزار واحد پی ریزی انجام شده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس 9 هزار واحد در مرحله اسکلت، 12 هزار واحد در مرحله سفت کاری و هشت هزار و 600 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان شمالی تسهیلات پرداخت شده به مسکن مهر در این استان را مجموعاً دو هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شش هزار و 600 واحد مسکن مهر نیز تاکنون افتتاح شده است.

وی از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فضاهای آموزشی در مسکن مهر این استان خبر داد و گفت: هم اکنون 11 فضای آموزشی در سطح مسکن مهر احداث می‌شود.

فخرانی بر تسریع در اجرای واحدهای خدماتی از سوی شهرداری، نیروی انتظامی، کتابخانه‌ها و غیره تاکید کرد و گفت: البته مسکن و شهرسازی تاکنون برای ایجاد برخی از واحدها مثل کلانتری در گلستان شهر، مساعدت‌هایی را داشته است.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست بر اولویت بندی و تأمین زیرساخت‌های ضروری‌تر از جمله مدرسه برای مسکن مهر را ضروری عنوان کرد.

ابوطالب شفقت همچنین مسکن مهر جاجرم را برشمرد و گفت: این واحدهای مسکن مهر در جاجرم از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کرده که به عنوان الگو می‌تواند برای سایر واحدهای مسکن مهر استان درآید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به تعهدات خود در زمینه آماده سازی مسکن‌های مهر در شهرستان‌های شیروان و اسفراین عمل کند، گفت: به خاطر عدم انجام تعهدات از سوی شهرداری شیروان برای آماده سازی سایت مسکن مهر کوی وحدت، شهرداری خلع ید می‌شود.

احمدرضا عفتی همچنین با اشاره به تأمین اکثر زیرساخت‌های لازم در مسکن مهر گلستان شهر، خاطرنشان کرد: تاکنون 110 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین این زیرساخت‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول