اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان دستگاه‌های استان زنجان

مسکن و شهرسازی زنجان در سکوی نخست فرهنگی استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان زنجان از کسب رتبه نخست جشنواره پیوست فرهنگی توسط مسکن و شهرسازی زنجان خبر داد.

مسکن و شهرسازی زنجان در سکوی نخست فرهنگی استان

حافظ بابا پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در جشنواره پیوست فرهنگی در استان، مسکن و شهرسازی استان زنجان با ارائه سه طرح فرهنگی عنوان نخست این جشنواره را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 9 طرح به جشنواره پیوست فرهنگی استان ارائه شده بود، خاطرنشان کرد: برگزاری کمیته سیما و منظر شهری از برنامه‌های ارائه شده در این جشنواره بود.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: این طرح به جشنواره پیوست فرهنگی ارائه شد که ارتقای سیما و منظر شهری از برنامه‌های این کمیته محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این کمیته در سال 87 به تصویب رسیده است، افزود: ضوابط و مقررات ارتقای سیما و منظر شهری در قالب این کمیته بررسی و به مرحله اجرا در می‌آید.

باباپور پاک سازی و بهسازی نماهای شهری را از برنامه‌های این کمیته عنوان و تصریح کرد: بهسازی پیاده‌روها و پیاده‌راه‌های شهری و ساماندهی منظر شهری از مسائل مورد بررسی این کمیته است.

وی با اشاره به اینکه شهرنشینی موجب ایجاد مشکلاتی در شهرها می‌شود، خاطرنشان کرد: گسترش ناهمگون شهرنشینی و نماهای شهری موجب نازیبایی شهر می‌شود.

رئیس مسکن و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سازمان مسکن و شهرسازی استان در این زمینه نیز طرحی برای زیباسازی فضاهای شهری به این جشنواره ارائه کرد، یادآور شد: ضرورت نورپردازی مناسب و ساماندهی تابلوهای شهری نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساختمان‌سازی‌های موجود در فضای شهری خاطرنشان کرد: ارتقا و ساماندهی مناظر شهری از برنامه‌های مسکن وشهرسازی در این زمینه محسوب می‌شود.

بابا پور از ارائه طرح استفاده از معماری ایرانی و اسلامی در نماهای مسکن مهر به جشنواره پیوست فرهنگی خبر داد و یادآور شد: استفاده از معماری ایرانی و اسلامی شکل خاصی به نماهای مسکن مهر می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح ترویج فرهنگ آپارتمان ‌نشینی به ویژه در مسکن مهر از دیگر طرح‌های ارائه شده به این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در این راستا بروشورهایی نیز بین این افراد در آپارتمان‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول