اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز گرمی:

برگزاری نمازهای جماعت ارزش جامعه اسلامی را اعتلا می‌دهد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گرمی گفت: برپایی نماز آن هم به شکل جماعت اسباب اعتلای جامعه اسلامی و مؤمنان حقیقی را فراهم آورده و توطئه‌های مختلف را خنثی می‌کند.

برگزاری نمازهای جماعت ارزش جامعه اسلامی را اعتلا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وجه‌الله فتاحی عصر امروز در جلسه احیای نماز در ادارات شهرستان گرمی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکوه و عظمت اجرای فرایض الهی چندین برابر توسعه یافته به گونه‌ای که امروز محافل انس با قرآن و آیین‌های نماز جمعه و جماعات به صحنه هراس دشمنان از اسلام و مسلک مسلمانان تبدیل شده است.

وی به جنبه‌های معرفتی و وحدت‌آفرین برپایی نمازهای یومیه به شکل جماعت اشاره کرد و افزود: در نظام اداری اسلامی و انقلابی شایسته‌ترین حرکت، حرکت به سمت اصلاح فرآیندهای نامرسومی است که قبل از پیروزی انقلاب بر اثر گسترش نیافتن مبانی اخلاقی، اعتقادی وجود داشته و برخی دلخوری‌ها را سبب شده بود.

فتاحی با قدردانی از همکاری خوب مدیران دستگاه‌های اجرایی در مهیا کردن فضای نمازخانه‌ای در ادارات، مدارس و محیط‌های دانشگاهی تصریح کرد: این مایه مباهات است که از هر دستگاه اجرایی و مکان فرهنگی صدای اذان و صلابت نمازهای جماعت به گوش می‌رسد و نقطه روشن و رو به حرکت انقلاب اسلامی نیز احیای این فرایض در کنار توجه به مؤلفه‌های رشد بصیرت، آگاهی و معنویت بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون در 18 مجموعه اداری شهرستان گرمی نماز جماعت ظهر و عصر و گاه مغرب و عشا برپا می‌شود و خدمتگزاران این ملت بخشی از وقت خود را صرف عبادت و اطاعت الهی می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: ستاد اقامه نماز گرمی با اجرای بازدیدهای محسوس و یا نامحسوس چگونگی برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس را رصد می‌کند و در صدد برطرف کردن کم و کاستی در این باب است.

به گزارش فارس، دبیر ستاد اقامه نماز گرمی در ادامه گفت: ‌این ستاد علاوه بر پیگیری مبانی برپایی نماز جماعت تلاش کرده است نشست‌ها و گفتمان‌هایی را نیز در موضوعات فرهنگی، معنوی و معرفتی برگزار کند.

فتاحی این گفتمان‌ها را مربوط به نشست خانواده‌ها، حوزه عفاف و حجاب، مسابقات فرهنگی با موضوع نماز بیان داشت: در این زمینه فعالیت‌های ما همچنان گسترش و توصیه پیدا می‌کند.

وی همچنین از واگذاری مکان مناسب از سوی دادگستری گرمی برای استقرار دفتر ستاد برگزاری نماز این شهرستان قدردانی کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با این مجموعه شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول