اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه روحانیت شهرستان سرایان:

اقامه نمازهای جماعت سرایان 10 برابر شد

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه روحانیت شهرستان سرایان با اشاره به شاخص‌های توسعه فرهنگی و مذهبی سرایان گفت: در سال‌های اخیر اقامه نمازهای جماعت در این شهرستان 10 برابر افزایش یافته است.

اقامه نمازهای جماعت سرایان 10 برابر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای روحانیت این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه علماء و روحانیون شهرستان سرایان ارایه داد.
وی شناسایی ۱۰ نفر از مبلغین بومی، استقرار ۱۰ نفر روحانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها و مناطق محروم، شناسایی ۴۰ نفر از خواهران طلبه و ارتقاء نمازهای جماعت از شش مورد به ۵۰ مورد را از اهم فعالیت‌های اجرایی در حوزه روحانیت برشمرد که از زمان تأسیس اداره تبلیغات اسلامی محقق شده است.
دبیر جامعه روحانیت شهرستان سرایان برگزاری جلسات ماهیانه با خانواده‌های روحانیون و اعزام روحانیون در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی به روستاها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم پیرامون مسایل جاری کشور و جهان اسلام و جنبش وال استریت سخنان مبسوطی ایراد کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی بر نقش روحانیت بر بصیرت‌بخشی به جامعه و دفاع از ولایت فقیه تأکید کرد و اظهار داشت: همۀ ما باید عماروار از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.
مسئول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه نیز از محفل تلاوت نور روستاهای زیرکوه بازدید کرد.
حجت‌الاسلام احمد علیپور در راستای سرکشی از محافل قرآنی، از طرح قرآنی تلاوت نور در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) استند که هر روز در این محل برگزار می‌شود، بازدید کرد.
وی در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی از کلام وحی به بیان نکاتی در زمینه اهمیت قرآن کریم پرداخت.
مسئول نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه گفت: تمامی اخلاقیات، شرف و بزرگواری و احتیاجات دینی و دنیایی و آنچه برای تکمیل اخلاق انسانی و رسیدن به مقامات علمی و اخلاقی برای عموم طبقات بشر لازم است، در قرآن آمده است.
علیپور از مردم به ویژه جوانان خواست تا با روی آوردن و تدبر در آیات وحی زندگی‌هایشان را قرآنی کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول