اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

مدیران در اقامه نماز جماعت جدی باشند / نماز ابتدا به صورت شخصی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان تاکید کرد: در برهه کنونی لازم است تا مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان در اقامه نماز جماعت در ادارات بیش از گذشته جدی باشند.

مدیران در اقامه نماز جماعت جدی باشند / نماز ابتدا به صورت شخصی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع ترویج اقامه نماز جماعت در ادارات استان سمنان که با حضور جمعی از مدیران اجرایی و دبیران اقامه نماز ادارات استان در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با پشتکار رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سال‏های اخیر فعالیت‏های مناسبی در حوزه اقامه نماز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: افرادی شبیه به حجت‏الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز که عمر خود را صرف توجه به نماز و ترویج آن کرده است، در کشور کم داریم.

استاندار سمنان ادامه داد: اقامه نماز در زمان پس از پیروزی انقلاب حال و هوای بهتری پیدا کرد و در مدارس، دانشگاه‏ها، دستگاه‏های اجرایی و حتی بین‏راه‏ها، مساجد و نمازخانه‏ها احداث شد و وضع فرهنگ نماز رو به پیشرفت نهاد.

رهی بیان کرد: با این همه، با نماز مورد انتظار علمای بزرگ کشورمان فاصله بسیاری داریم و باید برنامه‏ها را به گونه‏ای تنظیم کنیم تا بتوانیم نماز مورد نظر امام زمان (عج) را در جامعه برپا داریم.

وی افزود: اگر کسی نماز را احیا کند، در حقیقت خود و بشریت را احیا کرده است و همواره باید به این نکته توجه داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه به فرموده آیت‏الله "بهجت" انسان گاهی بسیاری از چیزها را می‏شنود و می‏فهمد که اوضاع به چه گونه‏ای است اما هنگام اجرا آنها را زیر پا می‏گذارد، گفت: همه علما، بزرگان، ائمه اطهار (ع) و صالحان، انسان را به برپا داشتن نماز سفارش کرده‏اند و نباید سفارش علما و این افراد را زیر پا گذاشت و باید به توصیه‏های آنها در این بخش توجه کافی داشت.

رهی تاکید کرد: نماز همواره در جامعه اسلامی باید اقامه، احیا و به خوبی اجرا شود تا بتوانیم از این طریق به دین مبین اسلام کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نماز ابتدا باید به صورت شخصی نهادینه شود و سپس در جامعه و در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز گام برداشت، گفت: اگر کسی در امور شخصی خود به اقامه نماز توجه نداشته و در این راه جدی نباشد، در دستگاه‏ اجرایی به عنوان مدیر هرگز نمی‏تواند این اقدام را عملی سازد و به همین خاطر نهادینه ساختن این فرهنگ را ابتدا باید از خود خویش و خانواده آغاز کرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول