اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اراکی:

عالمان دینی معیار تشخیص حق از باطل هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه محور ارزش‌ها در جامعه را علمای دینی و شخصیت‌های برجسته شکل می‌دهند، گفت: عالمان دینی معیار تشخیص حق از باطل هستند.

عالمان دینی معیار تشخیص حق از باطل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله محسن اراکی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی که با عنوان امین امام و رهبری در اراک برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه علم و عالمان دینی در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند و بالا است و تجلیل از عالمان علاوه بر ادای دین به آنان می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه اسلام دین هدایت است و برای راهنمایی افراد جامعه، ساز و کار و و راه حل ارائه کرده، تصریح کرد: شخصیت‌های دینی با تبیین ارزش‌ها در جامعه نقش کلیدی و حساسی را ایفا می‌کنند که افراد جامعه نیز با هدایت‌گری این عالمان و بزرگان دین و همت و تلاش دنیا و آخرت خود را خواهند ساخت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از مولفه‌های جامعه سالم تقوا و علم است که علما و شخصیت‌های برجسته دینی در این زمینه به عنوان محور اصلی و اساسی مطرح هستند و امثال آیت‌الله رسولی ‌محلاتی که از عالمان سرشناس و مورد اعتماد مراجع عظام بوده و تالیفات و خدمات ارزنده‌ای درحوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور دارند باید به جامعه معرفی و مورد تکریم بیشتر قرار گیرند.

اراکی با اشاره به اینکه تاریخ ثابت کرده که علما و شخصیت‌های دینی پس از ائمه اطهار (ع) از بهترین افراد در راهنمایی و هدایت افراد جامعه بوده اظهار کرد: حقانیت مکتب تشیع و شیعیان آل محمد (ص) را همین علما، بزرگان و شخصیت‌های برجسته دینی اثبات کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول