اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

همایش بزرگداشت آیت‌الله رسولی‌محلاتی در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله رسولی‌ محلاتی در اراک خبر داد.

همایش بزرگداشت آیت‌الله رسولی‌محلاتی در اراک برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش طی روزهای 26 بهمن ‌ماه در اراک و 27 بهمن ماه در محلات برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله رسولی محلاتی شخصیتی ملی و فرا ملی است که بر همین اساس بخشی از برنامه‌های این همایش در مهدیه تهران و بخش دیگر در محلات و اراک برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آیت‌الله سید هاشم رسولی ‌محلاتی از عالمان سرشناس و مورد اعتماد مراجع عظام بوده و تالیفات و خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور دارد، بیان داشت: چاپ کتاب از زندگی‌نامه و آثار آیت‌الله رسولی ‌محلاتی، برپایی نمایشگاه تالیفات این عالم گرانقدر، برگزاری نشست‌های علمی و... از برنامه‌های جنبی این مراسم است.

مشایخی افزود: این شخصیت بزرگ بیش از 100 تالیف و اثر علمی داشته و از شاگردان معتمدین امام راحل بوده است.

به گفته وی تاریخ تحلیلی اسلام، چهل حدیث، کیفر گناه و آثار عواقب وخیم آن، شرح زیارت امین‌الله، گلچینی از سخنان رسول اکرم(ص) و معصومین(ع) و ده‌ها تالیف، تحقیق، ترجمه و تصحیح از آثار آیت‌الله رسولی‌محلاتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین از برگزاری همایش نکوداشت میرانجم نسخه‌نویس معرف کشور خبر داد و گفت: این همایش نیز 27 بهمن ‌ماه در شازند و روستای قدمگاه محل دفن ایشان برگزار می‌شود.

مشایخی خاطر نشان ساخت: استان مرکزی به عنوان زادگاه مفاخر و اندیشمندان بیشترین مفاخر را در خود جای داده است که بیش از 350 مفاخر تاکنون در این استان شناسایی شده است.

وی برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر را گامی موثر در تحکیم هویت ملی و مذهبی جوانان و نوجوانان دانست و بیان داشت: تعدادی از مفاخر استان در اطلس جامع فرهنگی استان معرفی شده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل و تکریم مفاخر تاکنون 13 نفر از مفاخر استان تجلیل و تکریم شده‌اند.

مشایخی همچنین از برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان خبر داد و گفت: این یادواره اسفند ماه امسال و با هدف الگو سازی برای جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول