اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

ارسال 70 مقاله تخصصی به نخستین همایش هنر و تبلیغ

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بیش از 70 مقاله تخصصی از سوی صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی به نخستین همایش هنر و تبلیغ ارسال شده است.

ارسال 70 مقاله تخصصی به نخستین همایش هنر و تبلیغ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد زادهوش در همایش هنر و تبلیغ که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه تبلیغ صورت گرفته اما جای کارهای پژوهشی و هم‌اندیشی کارشناسان در این عرصه خالی بوده است.

وی در ادامه افزود: در دهه‌های گذشته شاهد انسجام در بحث هنر و تبلیغ نبوده‌ایم و حتی تولیدات علمی ما نیز در این عرصه به شدت کم بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبلیغ را یکی از انواع هنرها دانست و گفت: آنچه امروز در جامعه مصطلح است جدایی کارشناسان مذهبی در امر تبلیغ و هنرمندان در عرصه هنر است بنابراین ضرورت برگزاری چنین هم‌اندیشی‌هایی احساس می‌شود.

وی با اشاره به جدایی هنر و تبلیغ در سطح جامعه تصریح کرد: برخی اقدامات نیز موجب افزایش شکاف میان این دو عرصه شده و این دیدگاه را در جامعه به وجود می‌آورد که روحانیون و مبلغان با هنر مخالف بوده و از سوی دیگر هنرمندان نیز میانه خوبی با مذهب ندارند.

زادهوش با بیان اینکه هنر و تبلیغ دینی هر دو از فطرت انسانی و ارزش‌های ناب الهی سرچشمه می‌گیرند افزود: باید با برگزاری چنین برنامه‌هایی نسبت به هم‌اندیشی هنرمندان و مبلغان اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش هنر و تبلیغ گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهتمام جدی به امر هم‌اندیشی هنر و تبلیغ داشته و در این راستا تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیوند میان هنرمندان و مبلغان و نیز همبستگی میان این مفاهیم موجب شکوفایی‌هایی در عالم معنویت شده و شفاف‌سازی در این عرصه را در پی خواهد داشت زیرا این امر مسئله روز جهان و بشریت امروز تلقی می‌شود.

زادهوش با بیان اینکه مقالات رسیده به این همایش در سه مجلد شامل نشریه منبر، آفرینه و مجله‌ای تخصصی منتشر خواهند شد گفت: حدود 70 مقاله تخصصی به این همایش ارسال شده که کار داوری و انتخاب آثار برگزیده توسط داوران و کارشناسان خبره انجام شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول