اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی جزو 39 دانشگاه برتر کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در چند سال اخیر هم اکنون جزو 39 دانشگاه برتر کشور است.

دانشگاه محقق اردبیلی جزو 39 دانشگاه برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جنبش نرم‌افزاری و تولید علم با حضور محققان و اساتید دانشگاه در اردبیل اظهار داشت: این دانشگاه با حمایت‌های مستمر دولت خدمتگزار و تلاش اساتید و دانشجویان به عنوان دانشگاه مادر استان اردبیل در چند سال اخیر در رده‌بندی منطقه‌ای جهانی و کشوری جزو دانشگاه‌های برتر است به طوری که در منطقه جزو 95 دانشگاه برتر و در دنیا جزو 324 دانشگاه رتبه‌بندی شده قرار دارد.

این مسئول در ادامه به فعالیت‌های متعدد آموزشی پژوهشی و رسالت دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه تولید اختراعات و اکتشافات متعدد با تکیه بر فناوری‌های جدید اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در تمام حوزه‌های یاد شده به شایستگی فعالیت داشته و هم اکنون نیز 10 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه 2 هزار نفر از دانشجویان در این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول فعالیت و تحصیل هستند، ابراز داشت: بخشی از وظایف دانشجویان ما تمرکز در فعالیت‌‌های متنوع علمی و رشد روز افزون در این حوزه است به گونه‌ای که همسو با دانشگاه‌های دیگر زمینه‌‌ساز صعود کشورمان به رتبه اول علمی و پژوهشی در سطح منطقه را شدند.

 

تولید 300 مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر دنیا

گنجی همچنین از تولید 300 مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر دنیا خبر داد و ابراز داشت: برای اولین بار در سال جاری موفق شدیم در بین مقالات چاپ شده در مجلات معتبر دنیا مقامی را به دست آوریم و این دانشگاه جزو دانشگاه‌های بنام و مشهوری است که در سطح منطقه و ایران درخشش خوبی در ارتقای فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی هم اکنون بیش از 49 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکترای تخصصی راه‌اندازی شده به گونه‌‌ای که با گسترش تحصیلات تکمیلی تا مقطع دکترای تخصصی قادر شدیم رشد علمی خود را روز افزون کنیم.

گنجی به اهمیت علم در دنیا به عنوان یکی از ابزارهای پیشرفت و توسعه اشاره کرد و افزود: اگر در سال‌های گذشته توان نظامی و اقتصادی شرط قدرت یک کشور و حاکمیت بود امروز توان علمی و پیشرو بودن در این عرصه جزو شاخصه‌های رو به پیشرفت قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اعلام اینکه کشورمان در سایه علم به یک کشور قدرتمند تبدیل شده، تصریح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که از قدرت علمی به عنوان سلطان قدرت و برتری در جهان معاصر یاد کرده‌اند، دانشگاه محقق اردبیلی نیز در تحقق همین اهداف با توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری علمی در حوزه‌‌های متعدد سعی می‌کند یک رشد بی‌نظیر را رقم بزند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول