اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

برگزاری بیش از 100 همایش ملی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا کنون بیش از 100 همایش ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

برگزاری بیش از 100 همایش ملی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد اکبری امروز در همایش بین‌المللی توسعه روستایی در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های برگزاری این همایش از چند سال پیش انجام شده و تاکنون 100 همایش بین المللی، ملی و منطقه‌ای در این دانشگاه تشکیل شده است.

وی به تأثیر برگزاری این همایش‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان زیباترین دانشگاه ایران در سراسر جهان توانسته با برگزاری همایش‌های بزرگ نقش بسیار بسزایی در معرفی این استان به ایران و حتی دنیا داشته باشد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها کمک کرده تا ذهنیت‌های منفی از این استان پاک شود و امروز به شکرانه الهی شاهد پیشرفت سیستان و بلوچستان در عرصه‌های مختلف هستیم.

اکبری بیان کرد: این همایش ملی، منطقه‌ای و بین‌ا‌لمللی توانست در معرفی سیستان و بلوچستان و معرفی شهر زاهدان و خود دانشگاه بسیار مؤثر باشد.

وی بیان کرد: امروز مسئولان استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان کمر همت را بسته‌اند تا این مهم را تداوم ببخشند.

معاون وزیر علوم گفت: تاکنون در مجموع همایش‌های بین‌المللی در این دانشگاه، 700 دانشمند معروف جهانی شرکت کرده‌اند.

اکبری به برگزاری همایش‌های بین‌المللی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سال 84، همایش بین‌المللی بزرگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد که 50 دانشمند بزرگ جهان در آن حضوری پر رنگ داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان استانی، برگزاری اینگونه همایش‌ها همچنان تداوم داشته باشد تا استعدادها و ظرفیت‌های منطقه برای جهانیان آشکار شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: تبیین نقش و جایگاه توسعه روستایی در توسعه ملی، گردآوری انتقال و انتشار یافته‌های روستایی در توسعه ملی، گردآوری انتقال و انتشار یافته‌ها و دیدگاه‌های صاحبنظران داخلی و خارجی در زمینه توسعه روستایی، تقویت ارتباطات علمی و اجرایی و کاربردی در حوزه توسعه روستایی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی است.

همایش بین‌المللی توسعه روستایی امروز با حضور 15 تن از دانشمندان برجسته از هشت کشور جهان و شماری از دانشمندان و پژوهشگران در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان کار خود را آغاز کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول