اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بجنورد:

طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بجنورد از اجرای طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور (کاراد) خبر داد.

طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته اطلاع ‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی، روح‌الله بابکی اظهار داشت: مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور به عنوان بازوان اصلی اجرای طرح کاراد هستند.

وی یادآور شد: این مراکز باید چهار فعالیت مشاوره‌ای، ترویجی، پژوهشی و آموزشی در حوزه کارآفرینی را میان دانشجویان رواج دهند.

بابکی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این طرح در دانشگاه بجنورد در حال انجام  است، افزود: اجرای این طرح در دانشگاه‌ها بر رونق اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بجنورد اظهار داشت: آماده سازی افراد برای کارآفرینی، باید هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه باشد تا دانشجویان توانایی لازم در این زمینه را کسب کنند.

وی توجه به مسئله کارآفرینی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: چرخه توسعه اقتصادی همراه با توسعه کارآفرینی است.

بابکی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و سیاست کشور برای کوچک کردن دولت افزود: با توجه به این شرایط و بیشتر شدن تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار، باید دانش آموختگان دانشگاهی، توانایی فردی و مهارت لازم را برای راه‌اندازی کسب و کار داشته باشند.

وی توضیح داد: کارآفرین فردی خلاق، مبتکر، شجاع و دارای اعتماد به نفس بالا و شخصی است که از قوانین کار، بازاریابی و قواعد مالیات آگاهی داشته باشد.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه بجنورد خاطرنشان کرد: خراسان شمالی برای ایجاد کارآفرینی از توانایی‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول