اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور:

دانشگاه باید معارف قرآن را به دانشجویان بشناساند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: دانشگاه به‌ عنوان کارخانه انسان‌سازی باید معارف قرآن را به دانشجویان بشناساند.

دانشگاه باید معارف قرآن را به دانشجویان بشناساند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، صدرالدین متولی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد و موسسات وابسته منطقه سه کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور بیان کرد: دانشگاه آزاد با هدف ارتقای علمی و تعمیق ارزش‌های اسلامی بنیان‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: به‌ فرموده حضرت امام (ره) دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است، محصول دانشگاه آزاد هم بنا به این فرموده انسان‌سازی و باید دید چه انسانی از این کارخانه خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با اشاره به اینکه قرآن بزرگ‌ترین معجزه الهی است، بیان کرد: از وقتی که آیات الهی بر پیامبرش نازل شد، دشمنان خواستند تا مانند آن بیاورند و وقتی نتوانستند ادعا کردند قرآن سحر و جادوست.

متولی ادامه داد: قرآن معجزه الهی است که مثال‌زدنی نیست و هرگز قابل تغییر و تحریف نبوده و نخواهد بود، اگر اجزای یک ساختمان بنا شده را جابجا کنیم، زیبایی‌اش را از دست می‌دهد و اگر کسی بخواهد آیات الهی این بزرگ‌ترین معجزه پیامبران الهی را تغییر دهد یا جابه‌جا کند علاوه بر از دست ‌دادن زیبایی‌اش، مفهوم خود را نیز از دست می‌دهد و به همین دلیل کسی را یارای آوردن آیه‌ای همانند آن نبود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اذعان کرد: دانشگاه این رسالت را دارد که در کارخانه انسان‌سازی، قرآن را تفسیر و به دانشجویان بفهماند و معارف قرآن را به دانشجویان بشناساند که این بار در عرصه مسابقات قرآن و عترت به این امر پرداخت.

متولی در پایان با اعلام اینکه در هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد استان 200 نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان در رشته‌های حفظ 5 جزء،10 جزء،20 جزء و کل قرآن کریم و قرائت تحقیق و ترتیل شرکت کردند، خاطرنشان کرد: نفرات اول این مسابقات راهی مسابقات کشوری می‌شوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول