اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

پردیس دانشگاه دریانوردی عامل توسعه ارگان‌های دریایی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: پردیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار عامل توسعه ارگان‌های دریایی کشور است.

پردیس دانشگاه دریانوردی عامل توسعه ارگان‌های دریایی است

امین بهزادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با ایجاد پردیس دانشگاهی تحصیلات تکمیلی در آموزش دریایی و علوم دریانوردی، می‌تواند در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای ارگان‌های دریایی، صنعت بین‌المللی دریانوردی را در شرق ایران با تحولات چشمگیری همراه کند.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌های مستمر و فشرده انجام شده توسط دانشگاه، مجوز ایجاد پردیس تحصیلات تکمیلی با مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار داده شد  تا با همان سطح استانداردهای بین‌المللی در عرصه تحصیلات تکمیلی نیز اقدام به جذب دانشجو در دو رشته کند.

رئیس دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار ادامه داد: دو رشته فعلی پردیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار شامل کارشناسی ارشد دریانوردی گرایش حمل و نقل دریایی و دریانوردی گرایش بندر و کشتیرانی است.

بهزادمهر تصریح کرد: اقدامات لازم در راستای جذب دانشجویان در پردیس دانشگاه صورت پذیرفته و نخستین گروه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ترم جاری جذب خواهند شد.

وی بیان داشت: نقش پردیس دانشگاهی تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حل برخی خلأ‌های مهم در عرصه‌های مختلف صنعت دریانوردی بسیار مؤثر و راهبردی است.

رئیس دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار اضافه کرد: پردیس دانشگاه دریانوردی می‌تواند بخش زیادی از کمبود نیروی انسانی متخصص در ارگان‌های دریایی استان و حتی در ابعاد کلان کشور را نیز برطرف کند.

بهزادمهر عنوان داشت: این دانشگاه با دارا بودن استاندارد جهانی STCW95 در عرصه آموزش‌های دریانوردی می‌تواند در پرورش نیروهای متخصص و کار آزموده در پردیس دانشگاه نیز با کیفیت بسیار بالایی اقدام به آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی کند که به طور حتم نمرات این آموزش‌ها در ابعاد استانداردهای جهانی سبب افزایش رشد و توسعه جهش‌دار صنعت دریانوردی کشور و منطقه شود.

وی گفت: افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی پردیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به چهار رشته در سال آینده از دیگر برنامه‌های پردیس است.

رئیس دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار افزود: در راستای پتانسیل علمی بالا و طرح آمایش دانشگاه، جذب دانشجویان بین‌المللی و توسعه همه جانبه پردیس دانشگاه در صدر اولویت‌های دانشگاه قرار دارد.

بهزادمهر بیان داشت: این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی آینده نزدیک پردیس دانشگاهی دانشگاه بسیاری از نیروهای تخصصی مورد نیاز ناوگان دریایی استان و کشور را با سطح بین‌المللی تربیت خواهد کرد و این مهم در رشد و شکوفایی شهر بندری چابهار و استان سیستان و بلوچستان و کشور نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

وی سرعت در ایجاد و افزایش رشته‌های پردیس دانشگاه را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: با این رویه خواهیم توانست بسیاری از فرصت‌های ساکن در صنعت دریانوردی و حمل و نقل دریایی را به فرصت طلایی در راستای حضور قدرتمند ناوگان دریایی کشورمان در جهان مبدل کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول