اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز:

برخی فعالیت‏های فرهنگی هیچ بهره‏ای ندارند/ چیزی قابل رقابت با نماز نیست

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: در حوزه فرهنگ کشورمان وقتی یک سری فعالیت‏ها خوب بررسی می‏شود، درمی‏یابیم که این اقدامات هیچ حاصل و بهره مفیدی ندارند و می‏توان فهمید که چیزی قابل رقابت با نماز و دعوت انسان‏ها به آن نیست.

برخی فعالیت‏های فرهنگی هیچ بهره‏ای ندارند/ چیزی قابل رقابت با نماز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام مجتبی کلباسی پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع ترویج اقامه نماز جماعت در ادارات استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان، جمعی از مدیران اجرایی و دبیران اقامه نماز ادارات استان در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم حداقل در سه بخش این مضمون را بیان کرده است که موت و حیات و مسائل مختلف همه فراهم شد تا اینکه بهترین‏ها از نظر عمل رخ بنمایند و خود را نشان دهند و وضع میدان عمل‏ها روشن و مشخص شود.

وی تصریح کرد: کارهای عموم انسان‏ها در سه دسته اصلی تقسیم‏بندی می‏شود که بخش نخست، "کارهای مضر، فساد و تباهی و انحراف و ظلم" است و همواره افرادی در جهان تلاش می‏کنند تا در این مسیر گام بردارند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در این زمینه تلاش برای ترویج اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه، اشاعه فساد و فحشا، ظلم و ستم و . . . را از مصادیق اعمال این دسته از افراد بیان کرد.

کلباسی اضافه کرد: دسته دوم از انسان‏ها، افرادی هستند که اعمال آنها "خنثی" است و برای جامعه نه مفید و نه مضر هستند و این قبیل افراد نیز جمعیت قابل توجهی را شامل می‏شوند.

وی تصریح کرد: این انسان‏ها کارهایی انجام می‏دهند که اثری از آنها مشاهده نمی‏شود و در حقیقت فرصت و امکاناتی را هدر می‏دهند؛ اما هر چه تلاش می‏کنند تا حاصل حرکت خود را بیابند، چیزی ملاحظه نمی‏شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: در این بخش، حتی در حوزه فرهنگ کشورمان نیز وقتی یک سری فعالیت‏ها خوب بررسی می‏شود، درمی‏یابیم که این اقدامات هیچ حاصل و بهره مفیدی ندارند.

کلباسی دسته سوم از اعمال انسانی را "کارهای مفید و ارزنده" دانست و گفت: خدمات مختلفی که در کشور انجام می‏شود و همه ارزشمند هستند، در این دسته جای می‏گیرند.

وی افزود: در حوزه گفتار به قول قرآن کریم، کسی که مردم را به سوی خداوند متعال دعوت می‏کند و البته خودش نیز اهل عمل است، برتر از همه انسان‏ها بوده و کار او در اصل فعالیت مفید و ارزنده از ناحیه همه ابواب محسوب می‏شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: هر کس تلاش کند تا انسان را با خداوند رحمان پیوند بزند، دارای ارزش و جایگاه والایی است.

کلباسی اضافه کرد: گرچه در سراسر جهان شمار افرادی که ادعای چنین حلقه واصل بودنی را دارند، بسیار زیاد است؛ اما به استناد می‏گوییم که هیچ برنامه، راهکار و دستورالعملی کامل‏تر از نماز در تامین نیازهایی که انسان در ابعاد مختلف دارد، نیست.

وی تصریح کرد: اگر نماز با فعالیت‏های سایر ملت‏ها و فرهنگ‏ها در این بخش مقایسه شود و ویژگی‏های آنها را مورد تحلیل قرار دهیم، به نتایج قابل تاملی در ارتباط با تاثیرگذاری نماز و بی‏نتیجه بودن ترفندهای سایر ملل دست خواهیم یافت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: نسخه‏ای که خداوند متعال آن را برای تربیت انسان‏ها مطرح کرده و "عمود عملی دین" قرار داده، بی‎شک کامل‏ترین نسخه برای درمان دردهای بشر است و چیزی قابل رقابت با نماز و دعوت انسان‏ها به آن نیست.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول