اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان

نماز کامل‌ترین پاسخ به جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان گفت: نماز کامل‌ترین پاسخ به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن است که با تمام امکانات رسانه‌ای می‌خواهد مانع از حرکت به طرف خدا شود.

نماز کامل‌ترین پاسخ به جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، عنایت رضایی‌پور ظهر امروز در همایش نماز در مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) برگزاری برنامه‌های علمی و معنوی در رابطه با نماز را موثر عنوان کرد و اظهار داشت: آشنایی بیشتر با نماز موجب انجام بهتر این واجب الهی می‌شود.

وی نماز را عامل خودشکوفایی انسان در ابعاد معنوی و کمال معرفتی معرفی کرد و افزود: نظریه پردازانی مانند آبراهام مزلو، گلدشتاین و کار راجرز بر لزوم ادای نماز تاکید دارند.

رضایی‌پور، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن با تمام امکانات رسانه‌ای و تبلیغی را برای بیمار کردن دل‌ها و مانع از حرکت به طرف خدا دانست و تصریح کرد: نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیازهاست.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان رسیدن انسان به نقطه‌ای از کمال که بتواند در برابر خواهش‌های درونی و بیرونی خود فرمان دهد، را خودشکوفایی تعریف کرد و ابراز داشت: نماز موجب مقاومت در برابر بدی‌ها شده و انسان را به طرف کمال و خوبی‌ها هدایت می‌کند.

وی، خودشکوفایی را توانایی نیرومند ذاتی موجود در افراد که موجب شکوفا شدن استعدادهای مثبت او می‌شود، بیان کرد و گفت: انسان در عرصه‌های دنیای مادی آن‌قدر نیرومند شده که فضا را به تسخیر در آورده اما در عرصه خودسازی و تهذیب نفس از خود غافل شده است.

رضایی‌پور با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: انسان دشمنان بیرونی را شکست داده اما در دام دشمن درونی گرفتار شده است.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان نماز را بر شادابی جسم و روان، بیماری‌های اضطرابی، وسواس‌های فکری، عملی، احساس امنیت روانی و بیماری‌های روح مانند دروغ، دشنام و ... موثر خواند و بیان داشت: امام صادق (ع) نمازی که از ترس جهنم خوانده شود را نماز غلامان بیان کردند.

وی با بیان اینکه مزلو خودشکوفایی را بالاترین و برترین نیاز انسان برشمرده است، یادآور شد: مزلو مراتب نیاز انسان را به دو قسمت نیازهای سطح پایین و فرا نیاز تقسیم کرده است.

رضایی‌پور نیازهای سطح پایین را ویژه افراد معمولی که انگیزه آنها به خاطر جبران کمبودهای سطح پایین خود است، ذکر کرد و اذعان داشت: افراد عالی خواستار محقق شدن استعدادهای درونی و بالقوه و همچنین شناخت و فهم دنیای پیرامون خود هستند.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان حقیقت، قاطعیت، یگانگی و تمامیت، فرار از دوگانگی، شادابی، یکتایی، کمال، نظم، عدالت، سادگی، استغنا و جامعیت را از جمله نیازهای عالی در افراد خودشکوفا اعلام کرد.

وی تجربه اوج در مکاتب شرق دور به نام تجربه پرواز به ملکوت آسمان را شبیه یکی از مراتب عرفان اسلامی با عنوان حیرت و فنا دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موضوعی جامع‌تر را پیدا کنیم کافی است بازهم به آن بعد از نماز توجه شود که غرق در مضمون‌های عارفانه است.

رضایی‌پور آخرین سلام نماز را عارفانه خواند و افزود: سلام آخر نماز خطاب به تمام هستی، آفرینش و موجودات حاضر در جهان آفرینش از ذرات کوچک اتمی تا کهکشان‌های بی‌انتهاست.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه تمام اجزای آفرینش مشغول حمد و ثنای الهی‌اند و پیوسته و مداوم توحید را اقرار می‌کنند، اظهار داشت: نمازگزار پس از فرستادن سلام بر نبی گرامی اسلام (ص) و سلام بر بندگان خدا، بر تمام اجزای آفرینش سلام می‌فرستد.

وی نماز را برای مومن معراج نامید و خاطرنشان کرد: نماز تاثیر عمیق و اساسی در خودشکوفایی مومن و نمازگزار دارد.

رضایی‌پور نماز را موجب کاهش افسردگی، اضطراب، وسواس‌های فکری و عملی، اختلال‌های رفتاری، دوری از فحشا و منکرات دانست و ابراز داشت: نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیازهای بشر امروز است.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی سپاه قدس گیلان بر استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی و یاددهی نسبت به بازآموزی و بازشناسی نماز در کودک، نوجوان و جوان با توجه به تهدیدهای نوین فرهنگی غرب تاکید کرد و اذعان داشت: برگزاری فراخوان‌ها در فضای سایبری مانند جشنواره وبلاگ‌نویسی "نماز معراج مومن" در این زمینه موثر است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول