اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

نماز موجب آرامش خانوادگی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نماز را دارای آثار روحی و روانی بسیار دانست و گفت: نماز موجب آرامش خانوادگی و اعتماد در انسان می‌شود.

نماز موجب آرامش خانوادگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، حجت‌الاسلام والمسلیمن جمال یاری عصر امروز در همایش نماز در مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیایش در تمام افراد به صورت مختلف و باورهای متفاوت وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیایش، ذکر و عبادت در ادیان الهی برابر یک قانون مدون آمده است، افزود: پیامبران پیش از ظهور اسلام نیایش را اجرا می‌کردند اما اسلام کامل‌ترین برنامه‌های زندگی را تبیین کرده است.

یاری نماز را امری فطری خواند و تصریح کرد: نیایش برخاسته از جان و روح انسان بوده و قطعاً تحولی که در انسان به وجود می‌آید متفاوت با دیگر مکاتب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نماز را دارای آثار روحی و روانی بسیار دانست و خاطرنشان کرد: نماز موجب آرامش خانوادگی، اجتماعی و اعتماد در انسان می‌شود.

وی نماز را معراج مومن توصیف کرد و ابراز داشت: عروجی که در انسان به وسیله نماز به وجود می‌آید در دانش و علم او نمی‌گنجد.

یاری نماز را از دیدگاه قرآن نخستین واجب الهی معرفی کرد و گفت: نماز بهترین زبان تشکر انسان نسبت به خداوند است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه انسان از عمق جان در نماز با خداوند سخن می‌گوید، بیان داشت: نماز آرامش درونی را در انسان ایجاد می‌کند و این امر با موضوع دیگری قابل مقایسه نیست.

وی جایگاه خانواده را در استحکام روحی افراد تاثیرگذار دانست و یادآور شد: در جنگ‌های صدر اسلام و دوران دفاع مقدس تلاش‌های بسیاری برای اقامه نماز انجام شد.

یاری اقتدار مسلمان را در گرو عبادت عنوان کرد و اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی فضای مناسبی برای برپایی نماز در جامعه ایجاد شده و این امر از آثار نظام اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان قیام امام (ره) را برای اقامه احکام اسلامی در جامعه ذکر کرد و افزود: امام (ره) برای اقامه احکام اسلامی ایستادگی کرده و به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه نماز اراده‌ها را قوی می‌کند، تصریح کرد: انسان با اقامه نماز وظیفه خود را انجام می‌دهد و از کسی خوف ندارد.

یاری اولیای خدا را باطن‌نگر معرفی کرد و اظهار داشت: مردم در کشورهای اسلامی پس از اقامه نماز وارد عرصه می‌شوند و از کسی وحشت ندارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان قوی بودن نماز در نسل امروز جامعه را موجب پیروزی در تمام زمینه‌ها خواند و افزود: دشمن با تمام ابزار پیشرفته در مسائل فرهنگی به جنگ اسلام آمده و یاد خدا تنها امری است که انسان را می‌تواند در این زمینه حفظ کند.

وی نماز را محو کننده گناهان دانست و بیان داشت: نماز موجب رسیدن انسان به مدارج عالی می‌شود.

فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیز در این مراسم پاسداشت نماز را طلیعه‌ای برای حاکمیت دین در کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولی شگرف در بحث برپایی نماز در کشور به وجود آمده است.

ناوسالار یکم اصغر شکرالهی بر اقامه نماز به‌ویژه در مراکز نظامی تاکید کرد و افزود: مقاله‌های بسیاری به دبیرخانه این همایش ارسال شده و در مجموع 20 مقاله برتر انتخاب شدند.

وی سه مقاله را برتر اعلام کرد و اذعان داشت: چگونگی اقامه نماز در مراکز نظامی از اهداف این همایش بوده است.

در این مراسم، عنایت رضایی‌پور از سپاه قدس گیلان، رحمت‌الله احمدپور و محمدحسین اسعد بلند دوست از مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) به عنوان نفرات برتر همایش نماز نیروهای مسلح در گیلان معرفی شدند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول