اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز:

کجروی فرهنگی محصول بی‌مهری به مقوله نماز است

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان فرهنگی کشور توجه داشته باشند که ریشه کجروی‌های فرهنگی در برخی بی‌مهری‌ها به مقوله نماز است.

کجروی فرهنگی محصول بی‌مهری به مقوله نماز است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی صبح امروز در آیین تجلیل از فعالان نماز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دنیای امروزی که بی‌هویتی و بحران‌های اجتماعی بیداد می‌کند، نماز می‌تواند بهترین چاره‌ساز و سپر این گونه بلایا برای انسان باشد.

این مسئول ارشد امور مربوط به نماز در کشور، نماز را الگو و نماد مجسم و عینی و کامل خداشناسی دانست و ابراز داشت: اکنون با وجود همه بحران‌های اجتماعی که بیش از هر چیز جامعه بشری را تهدید می‌کند، نماز تنها عامل و کلید اصلی رفع این مشکلات خواهد بود.

کلباسی با بیان این‌که اگر در اجرای برنامه‌های فرهنگی نماز سرلوحه کارها قرار نگیرد موفقیتی در اجرای آن‌ها در جامعه اسلامی ایجاد نخواهد شد، بیان داشت: یکی از اهداف اصلی امام و شهدا برای ایجاد حکومت اسلامی برپایی نماز در جامعه بود که اگر ما به عنوان وارثان انقلاب در این ارتباط کوتاهی کنیم به آرمان‌های امام و انقلاب و شهدا خیانت کرده‌ایم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خرج هرگونه اعتباری برای نماز را سرمایه‌گذاری فرهنگی در جامعه دانست و گفت: نباید به اعتبارات مربوط به بخش نماز به عنوان هزینه نگاه کرد چرا که پایه تربیت در حکومت اسلامی نماز است و آن‌چه که اکنون در ایران اسلامی به عنوان دستاورد از آن یاد می‌شود همه به برکت اقامه نماز می‌باشد. 

وی با انتقاد از برخی بی‌مهری‌ها در این راستا عنوان کرد: برطرف کردن همه مشکلات و معضلات فرهنگی کشور در گرو توجه بیش از پیش به مقوله نماز و ترویج این تفکر در میان قشر جوان و نوجوان است و به جز این اگر باشد در مقوله فرهنگ همه راه‌ها و مسیرها به بیراهه منجر می‌شود. 

در این آیین 38 فعال در زمینه اقامه نماز در دستگاه‌ها و ادارات این استان مورد تجلیل قرار گرفتند. 

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول