اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

50 درصد استان‌های کشور دچار خشکسالی هستند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: در حال حاضر 50 درصد استان‌های کشور دچار پدیده خشکسالی هستند.

50 درصد استان‌های کشور دچار خشکسالی هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد  عصر امروز در جلسه ریزگردها اظهار داشت: در حال حاضر پدیده خشکسالی گریبان‌گیر نیمی از استان‌های کشور شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان هر استان به فراخور شرایط و موقعیت موجود اقدام به مقابله با پدیده خشکسالی می‌کنند، ادامه داد: در استان زنجان نیز اقدامات قابل ذکری در این زمینه صورت گرفته است.

استاندار زنجان یادآور شد: نزدیک به 12 سال است که کشور درگیر مسئله خشکسالی و تبعات آن است، ادامه داد: به علت مسئله خشکسالی زمین‌های زیاد‌ کشاورزی وجود دارد که بدون استفاده باقی مانده‌اند.

وی اذعان کرد: وجود ریز گردها در هوای شهرها نیز یکی از نتایج موضوع خشکسالی است که باید مورد توجه مسئولان در این زمینه قرار گیرد.

رئوفی‌نژاد یادآور شد: وجود این ذرات معلق در هوای شهر فعالیت‌های همه شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود ذرات معلق موجب تعطیلی مدارس شده و موجب آزار بیماران می‌شود، ادامه داد: همچنین وجود گرد و غبار در هوا به صورت معلق موجب آلودگی آب‌های استان نیز می‌شود.

استاندار زنجان یادآور شد: باید قبل از وقوع این واقعه پیش‌بینی‌های لازم در زمینه مقابله با آنها صورت گیرد تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به خطرناک بودن پدیده گرد و غبار اضافه کرد: مقابله با این پدیده شامل مراحل مختلفی می‌شود.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه قبل از وقوع پدیده گرد و غبار پیش‌بینی ورود آن به داخل استان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: مسئولان در دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به این پیش‌بینی‌ها می‌توان اقدامات لازم را در زمینه پیشگیری با آن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال در چند روز مختلف هوای استان زنجان آلوده بوده است، ادامه داد: در این روزها شاهد همکاری و همیاری دستگاه‌های مربوط در این زمینه بودیم.

استاندار زنجان با اشاره به توزیع ماسک‌ها از طریق علوم پزشکی در سطح استان یادآور شد: تعطیلی مدارس نیز از دیگر اقداماتی است که در زمان وقوع ریزگردها و آلودگی هوا صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان زنجان 800 میلیون تومان برای مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول