اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان ـ 35

نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود کوتاهی داشتند/ کاندیداها وعد‌ه‌های بی‌اساس ندهند

خبرگزاری فارس: مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: اصلاح قوانین قاچاق کالا و ارز بعد از 68 سال نشان‌دهنده کوتاهی نمایندگان مجلس در انجام وظیفه اصلی خودشان است.

نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود کوتاهی داشتند/ کاندیداها وعد‌ه‌های بی‌اساس ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدابراهیم کیاپور صبح امروز در جمع مدیران حمل و نقل استان گلستان اظهار داشت: خدمت در نظام اسلامی دو بهره دارد یکی برای معیشت است که همه انسان‎ها آن را انجام می‎دهند و هدفشان تهیه نیازهای خود است، اما این تهیه نیاز و معیشت در جامعه اسلامی علاوه بر اینکه آسایش زندگی را در پی‎خواهد داشت به عنوان یک عمل حسنه خیر آخرت را نیز به همراه دارد و باعث می‎شود تا ذره‌ذره اعمال ما در جامعه اسلامی عبادت محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بالاترین دین است، یادآور شد: یک جامعه اسلامی که در آن دین حاکم است باید در اعمال، کردار، اقتصاد، اجتماع، سیاست و فرهنگ با دیگر کشورها دارای تمایز باشد و مسلمانان باید دارای ویژگی‎هایی باشند که در دنیا و در بین همه ادیان حرف اول را بزنند.

کیاپور مسائل انتخابات را در جامعه اسلامی مهم دانست و تاکید داشت: به عنوان کسی که در انتخابات شرکت می‎کنیم باید به کسی رای دهیم که در گفتار صداقت داشته باشد و به وظایف خود به خوبی آشنا باشد.

مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان تصریح کرد: قانون اساسی دو وظیفه وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن را وظیفه یک نماینده مجلس می‎داند و مردم باید توجه داشته باشند که تا چه اندازه کاندیدها به این مسائل اشاره می‎کنند.

* کاندیداها وعده‌های بی‌اساس ندهند

وی با اشاره به اینکه کاندیداهای مجلس نباید وعده‎های بی‌اساس به مردم دهند، افزود: کاندیداهای مجلسی که صحبت از ساخت راه، مدرسه، بیمارستان، عزل مدیران و... می‎کنند شعور مردم را نادیده می‎گیرند چرا که اگر کار اجرایی وظیفه یک نماینده مجلس بود پس وجود یدبیضاء قوه مجریه برای چیست؟!!!

کیاپور خاطر نشان کرد: اگر این دو وظیفه در بین نمایندگان مجلس به خوبی انجام می‎شد وضعیت قاچاق کالا و ارز  اینگونه در سطح کشور نبود.

مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان ابراز داشت: جای تشکر دارد که نمایندگان مجلس ظرف دو ماه اخیر قانون جامع را در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح کرده‎اند چرا که قبل از این قوانین گمرک ما مربوط به 68 سال گذشته می‌شده است.

وی ابراز داشت: حال جای این سوال است که چرا نمایندگان زودتر از این وارد این مبحث نشدند در حالی که صیادان با صید غیرمجاز در دریای خزر و قاچاق آن به خارج از کشور لطمات زیادی به اقتصاد کشور وارد می‎ساختند وقتی دستگیر می‎شدند تنها جرمشان این بود که صیاد غیرمجاز هستند و مطابق قوانین 68 سال پیش که مربوط به زمان رضاخان بوده، 1200 تومان جریمه می‌شدند.

کیاپور با اشاره به اینکه 50 درصد ماهیان خاویاری از گلستان صادر می‎‌شد، اذعان داشت: اما اکنون که دریای خزر خالی از خاویار شده، قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شده که به نوعی همانند نوش دارو بعد از مرگ سهراب می‎ماند و این ضعف قوه مقننه در گلستان است.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول