اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

هنر تعزیه سبب ماندگاری واقعه کربلا شده است

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: هنر تعزیه سبب ماندگاری واقعه کربلا در جامعه اسلامی شده است.

هنر تعزیه سبب ماندگاری واقعه کربلا شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از تعزیه‌خوانان بخش آبپخش اظهار داشت: هنر اسلامی یک پیشینه‌ طولانی دارد و وقتی پیشینه هنر تعزیه را بررسی می‌کنیم به پیشینه هنر اسلامی و تاثیر آن بر وضع جامعه پی می‌بریم.
بخشدار آبپخش خاطر نشان کرد: تعزیه‌خوانی در قلوب مسلمانان تاثیر زیادی دارد و باعث یادآوری مصائب اهل‌بیت(ع) است و بر روح انسان تاثیر معنوی بالایی دارد.
خرم‌روز افزود: یکی از ویژگی‌های بارز شیعیان در طول تاریخ ابراز محبت به ائمه اطهار (ع) و پیامبر (ص) است و همواره با حضور پرشور خود در مراسمات مذهبی این امر را به نمایش گذاشته‌اند.
وی با تاکید بر لزوم علاقه‌مندی و اظهار محبت به انبیاء و اولیاء دین ابراز داشت: هرگونه عمل و کاری که نشان از حزن و اندوه معصومین (ع) باشد یک امر نیکو و موثر است و باعث افزایش شناخت مردم نسبت به ائمه اطهار (ع) می‌شود.
این مسئول بیان داشت: تعزیه از هنرهای اسلامی است که باعث شناخت مردم به سیره معصومین (ع) می‌شود و قلوب مردم و مسلمین را دگرگون می‌سازد و ایشان را به ائمه اطهار (ع) نزدیک می‌سازد.
بخشدار آبپخش ادامه داد: تعزیه یکی از کارهای فرهنگی ارزشمند و هنرهای اسلامی است که در جامعه نهادینه شده و به صورت خودجوش و مردمی در ایام و مناسبت‌های تاریخی مختلف خصوصا ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور باشکوه مردم در شهرها و روستاهای مختلف کشور برگزار می‌شود.
خرم‌روز با بیان اینکه باید توان خود را در راستای زنده نگه‌ داشتن وقایع تاریخی دین مبین اسلامی بکار گیریم، عنوان داشت: تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزاداری و مراسمات مذهبی مختلف و مراسمات ائمه اطهار (ع) از مواردی است که باعث زنده ماندن آن وقایع مهم تاریخی در جامعه می‌شود.
وی در همین راستا اذعان داشت: همت و تلاش تعزیه‌خوانان و گروه‌های تعزیه است که باعث شده حادثه عاشورا پس از یک هزار و 400 سال هنوز جنبه تاثیرگذار داشته باشد.
بخشدار آبپخش بیان داشت: شروه‌خوانی از قدیم‌الایام در استان بوشهر و شهرستان دشتستان رواج داشته و این امر از عوامل مهمی است که سبب تاثیرگذاری و ماندگاری این حادثه در جامعه شده است.
خرم‌روز تصریح کرد: بر همه واجب است که در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا زنده‌ نگه‌ داشتن یاد و نام سید‌الشهداء است بکوشند تا به این نظام و مملکت آسیبی نرسد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول