اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرشکاری در گفت‌وگو با‌ فارس‌:

حسینعلی قضایی تعزیه میناب را ماندگار کرد

خبرگزاری فارس: یک محقق و پژوهشگر در عرصه تعزیه گفت: ملاحسینعلی قضایی با وقف نسخه‌های تعزیه خود خدمت بزرگی به میناب کرد و سبب ماندگاری تعزیه این شهرستان شد.

حسینعلی قضایی تعزیه میناب را ماندگار کرد

علی میرشکاری در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی بزرگداشت ملاحسینعلی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب با بیان این که شهرستان میناب منطقه‌ای زرخیز است اظهار داشت: نام بزرگانی هم‌چون مرحوم قضایی که در میناب می‌زیسته‌اند باید زنده شود.

این پژوهشگر افزود: جوانان و دانشجویان مینابی باید با مطالعه و تحقیق در زمینه شناخت و معرفی مفاخر بزرگان این شهرستان تلاش کنند.

وی برپایی این همایش را گامی مهم در راستای معرفی مفاخر میناب برشمرد و افزود: به طور یقین سال آینده دبیرخانه دومین بزرگداشت قضایی با سیل عظیم مقالات محققان و نویسندگان رو به ‌رو خواهد شد.

میرشکاری با بیان این که کار فرهنگی سخت و دشوار است اما نسل‌های آینده از آن بهره‌مند می‌شوند ادامه داد: شهرستان میناب گفتنی‌های ناگفته زیادی دارد و نسل جوان و پویندگان مسیر علم و دانش آن باید در جهت شناساندن آن همت ورزند.

وی که نویسنده کتاب "تعزیه در میناب" است بیان کرد: پژوهشگر در کار پژوهشی حکم صادر نمی‌کند و به بیان حقایق می‌پردازد و ادامه آنچه در کتاب تعزیه در میناب آمده است دست محققان جوان مینابی را می‌بوسد.

این استاد دانشگاه، تعزیه میناب را بی‌نظیر دانست و با بیان این که بی‌نظیری تعزیه میناب ماحصل خدمت مرحوم قضایی است ابراز داشت: قضایی کار بزرگی کرده چرا که تمام نسخه‌ها و دست‌نوشته‌های خود را وقف کرده تا از چپاول سودجویان در امان بمانند.

وی افزود: میناب دارای تعزیه بکر و داشته‌های خوب فرهنگی است و این باعث شد تا من در سال 76 برای پژوهش از بوشهر به این شهرستان سفر کنم.

این محقق گفت: در طول بیش از پنج سال کار تحقیقی درباره تعزیه میناب آنچه در تعزیه‌گَردان‌ها، تعزیه‌نویس‌ها و تعزیه‌خوان‌ها دیدم یک روح حسینی بود که در همه موج می‌زد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول