اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت امام رضا (ع)؛

همایش تجلیل از تعزیه‌خوانان پیشکسوت آبپخش برگزار شد

خبرگزاری فارس: در شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت همایش تجلیل از تعزیه‌خوانان پیشکسوت آبپخش برگزار شد.

همایش تجلیل از تعزیه‌خوانان پیشکسوت آبپخش برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، شامگاه دوشنبه با حضور جمع کثیری از مسئولان و شهروندان آبپخشی مراسم تجلیل از تعزیه‌خوانان آبپخشی در سالن آمفی‌تئاتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی این بخش برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در آیین برگزاری این مراسم گفت: تعزیه از هنرهای اسلامی است که سبب زنده‌ ماندن یاد و خاطره رشادت‌های سرور و سالار شهیدان پس از گذشته یک‌هزار و 400 سال شده و در بخش آبپخش مورد توجه خاص مردم بوده‌ است.
محمد نجفی اظهار داشت: آبپخش از دیرباز به دیار دارالمومنان معروف بوده و مردم این بخش به طور خاص بر برگزاری این هنر ایرانی و اسلامی توجه خاص و ویژه داشته‌اند.
وی افزود: هنگامی که به پیشینه هنر تعزیه در ایران نگاه می‌کنیم به وضوح متوجه تاثیرگذاری آن بر تاریخ نمایش در غرب به‌ویژه نمایش‌های عرفانی و معنوی آنها می‌شویم.
این مسئول ادامه داد: اکنون نیز اگر به فکر تاثیرگذاری و جریان‌سازی این هنر در کشور و همچنین نمایش ایرانی در سطح جهان هستیم لازم است که نگاه‌های سنتی خود را با تغییرات زمانی و شرایط جدید تطبیق دهیم تا بتوانیم بار دیگر به آن سطح از جریان‌سازی فرهنگی و مذهبی از طریق این هنر آیینی دست یابیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش ابراز داشت: در آبپخش بیش از 8 گروه تعزیه فعال وجود دارد که هر سال با نوآوری و کیفیت‌بخشی به اجرا زمینه رضایت خاطر شهروندان را فراهم می‌کنند.
نجفی بیان کرد: حمایت از گروه‌های هنری و به‌ویژه هنرهای آیینی و تعزیه از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره است و امیدوار هستیم در این مسیر به موفقیت لازم برسیم.
وی گفت: مردم عاشق ائمه اطهار(ع) هستند و به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند و باید نسبت به افزایش محتوایی برنامه‌های عزاداری اهتمام ورزیم که در سال‌های گذشته در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است.
در پایان مراسم از محمد اخلاقی، باقر بهادری، ابراهیم زاهدپور، سید نورالدین شاهروبندی و حسین بهرامی از پیشگامان هنر تعزیه در آبپخش با اهداء هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول