اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

حل معضل اشتغال به ارتقای امنیت کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: رفع معضل اشتغال و ایجاد فرصت‌های برابر کارآفرینی به ارتقای مؤلفه امنیت در تمام زمینه‌ها کمک می‌کند.

حل معضل اشتغال به ارتقای امنیت کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی سه‌شنبه شب در کارگروه صنعت و توسعه واحدهای صنعتی و کارگاهی در اردبیل اظهار داشت: برخلاف تصور غلط که امنیت را هم‌ردیف با رفع برخی دغدغه‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی می‌دانند به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین عامل برقراری امنیت چه از لحاظ اجتماعی و چه اقتصادی و روانی در جامعه حل مشکلات کارآفرینی، اشتغال و مشغول به کار شدن جوانان است.

وی تصریح کرد: اگر جوان ما در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش صنعتی، تجاری و معدن و خدماتی و تولیدی به فعالیت مشغول شود به یقین میزان جرائم و برخی از تخلفات به حداقل رسیده و یک پشتوانه عظیم رشد و تولید را در جامعه شاهد می‌باشیم.

عظمایی با اشاره به بهره‌برداری ده‌ها واحد تولیدی در ایام خجسته دهه فجر خاطرنشان کرد: افتتاح این مجموعه‌ها علاوه بر ایجاد فرصت‌های اشتغال به رونق تولید و تأمین نیاز داخلی کشور و حتی بسط صادرات کمک کرده و یک روند امیدوارکننده‌ای را در مقابله با تهدیدها و تحریم‌های جهانی به وجود آورده است.

این مسئول به تلاش نظام‌های استکباری برای تحریم ایران در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی اشاره و بیان کرد: ما امروز با توسل به نیروهای بومی و جوانان پرتلاش خود قادر هستیم در بسیاری از بخش‌ها نیازمان را برطرف و در مقابل بخش عظیمی از مازاد نیاز را نیز صادر کنیم که در این عرصه تحریم دشمنان جز ایجاد زحمت برای آنها هیچ ثمری ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از بزه‌ها و قانون‌شکنی‌ها در جامعه بر گرفته از مشکلات بیکاری و نبود فرصت‌های کارآفرینی جوانان و آینده‌سازان جامعه است که اگر می‌خواهیم در این زمینه راهکاری را ارایه دهیم باید بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری خود را رونقی مضاعف ببخشیم.

به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دستیابی به مؤلفه‌های حوزه صنعت را علاوه بر حمایت و گسترش تأمین تسهیلات بانکی و حل مشکلات مالی و سرمایه در گردش بایستی در توانمندی نیروی انسانی جستجو کرد که به یقین در آبادانی روزافزون کشور می‌تواند مؤثر باشد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با اشاره به فعال بودن 15 شهرک و ناحیه صنعتی در اردبیل بیان کرد: تمرکز بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب و رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه شبکه فاضلاب، آسفالت و گازرسانی در اولویت اجرا است.

محمد ملاطفی گفت: شهرک‌های صنعتی در این استان به حد کافی رشد فیزیکی داشتند و در یک برنامه‌ریزی میان مدت تلاش می‌کنیم با تأمین زیرساخت‌های آنها کیفیت ورود و گسترش واحدهای تولیدی و صنعتی را رونق و غنا ببخشیم.

وی همچنین به برخی از ضعف‌های عمده در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی و برخی حمایت‌های دیگر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول