اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای نمایشی اعلام کرد

ارائه 24 پایان‌نامه با موضوع تعزیه در دانشگاه‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای نمایشی کشور گفت: در سال جاری تعداد 24 پایان‌نامه با موضوع تعزیه در دانشگاه‌های استان داشته‌ایم و علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که دوست‌دار تحقیق و پژوهش در این راستا هستند.

ارائه 24 پایان‌نامه با موضوع تعزیه در دانشگاه‌های استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد جولایی در آیین برگزاری سوگواره استانی تعزیه در جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعزیه از هنرهای اصیل و ماندگار است و به دلیل زیرساخت دینی و آیینی که دارد مورد استقبال مردم واقع شده است.
وی افزود: استان بوشهر در تعزیه دارای جایگاه خاصی است و در تمام شهرستان‌های این استان شاهد برگزاری تعزیه هستیم که در برخی از مناطق استان سابقه تعزیه به بیش از یک قرن می‌رسد.
استاد دانشگاه و محقق در هنرهای نمایشی با اشاره به حرکت رو به رشد تعزیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این سوگواره در واقع سومین سوگواره تعزیه استانی است و در سال‌های گذشته شاهد رشد محسوسی از گروه‌های تعزیه‌خوان هستیم.
جولایی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش تعزیه، برنامه‌های تلویزیونی در زمینه تعزیه، چاپ کتاب‌های با موضوع تعزیه و ارائه پایان‌نامه‌های دانشجویی از مهم‌ترین عواملی است که در پیشرفت تعزیه در این استان نقش داشته است.
وی اضافه کرد: هنر تعزیه در واقع یک ابر هنر است و از نظر طراحی صحنه، هنرهای دیداری و شنیداری و هنر مدیریت همواره در اوج قرار دارد.
جولایی اذعان داشت: هم‌اکنون تعداد زیادی اسب تربیت‌ شده تعزیه در کشور داریم که نشان‌دهنده فعالیت چشمگیر گروه‌های تعزیه و نشان‌دهنده اهمیت این هنر آیینی است.
وی افزود: در سال جاری تعداد 24 پایان‌نامه با موضوع تعزیه در دانشگاه‌های استان داشته‌ایم و علاقه‌مندان زیادی وجود دارند که دوست‌دار تحقیق و پژوهش در این راستا هستند.
این استاد دانشگاه با اشاره به سوگواره استانی تعزیه اظهار داشت: هشت گروه برجسته تعزیه استان بوشهر در این سوگواره مشارکت کردند و کیفیت اجرای تعزیه‌ها بسیار مطلوب بوده است.
جولایی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های خوبی در کیفیت تعزیه داشته‌ایم ولی هنوز نسبت به برخی مسایل باید تجدیدنظر شود و نیاز به آموزش‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد.
وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اهتمام خوبی برای رشد و رونق تعزیه در این استان دارد و برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول