اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت سرباز سابق ارتش آمریکا‌ از وضع بد مردم در این کشور

مونیکاویت: مردم آمریکا خواهان تغییر در حکومت این کشور هستند

خبرگزاری فارس: سرباز سابق ارتش آمریکا و عضو فعال جنبش وال‌استریت گفت: مردم آمریکا خواهان سیاست‌های حکومتی هستند که سال‌هاست در این کشور پا برجاست.

مونیکاویت: مردم آمریکا خواهان تغییر در حکومت این کشور هستند

خانم مونیکاویت یکی از اعضای جنبش وال‌استریت و سرباز آمریکایی که هفته گذشته در حضور آیت‌الله باریک بین به دین مبین اسلام گروید و نام «نرگس» را برای خود انتخاب کرد، متن زیر گفت‌و‌گوی وی با خبرنگار فارس در قزوین است.

فارس: ضمن معرفی خودتان بفرمایید که چگونه به اسلام علاقه‌مند شدید؟

ـ 12 سال قبل به عضویت ارتش آمریکا در آمدم و به واسطه حضور در ارتش ایلات متحده، از من خواسته شد تا با کشور ایران آشنا شوم که این آغاز آشنایی من با فرهنگ، دین و خصوصیات کلی ایران و مردم ایران بود تا اینکه سه سال قبل بعد از علاقه‌مندی به فرهنگ و دین اسلام، راهی دانشگاه در راستای فراگیری علوم قرآنی شدم و با مطالعه مفاهیم قرآنی، بیداری در درونم رخ داد و باعث شد مسیحیت که برایم به انحطاط رسیده بود رها کرده و دین اسلام را انتخاب کنم.

فارس: تفاوت زن‌های مسلمان ایرانی با زن‌های آمریکایی و غربی چیست؟

ـ در آمریکا به یک زن گفته می‌شود که قوی باش، زندگی کن، بچه داشته باش، کار کن ولی در رابطه با مذهب و آخرت هیچ نکته‌ای گفته نمی‌شود و رسانه‌های غربی نیز وظیفه دارند تا ذهن مردم را از واقعیت‌های الهی دور کرده و به آنچه که پوچ است سوق دهند ولی این تفکر در ذهن هر انسان آزاده‌ای به وجود می‌آید که این کار خوب، تحصیل، ازدواج و زندگی برای چیست و به کجا باید ختم شود که با ایجاد این سوال در ذهنم، روحم بیدار شده و نوای اسلام را با تمام وجود حس کردم، نوایی که پاسخ تمامی سئوالات را در خود داشت که تصمیم گرفتم به اسلام روی بیاورم.

فارس: چطور شد از میان کشورهای اسلامی، ایران را برای تحصیل انتخاب کردید؟

ـ من اسلام را با فرهنگ ایرانی شناختم و قصد دارم تا با معارف اسلامی در کشوری مانند ایران آشنا شوم و حضور در ایران را یک فرصت برای بهره‌گیری از معارف اسلامی می‌دانم.

فارس: علل شکل‌گیری جنبش وال‌استریت در غرب و به خصوص آمریکا را چه می‌دانید؟

ـ هر چه زمان جلوتر برود، جنبش وال‌استریت رشد می‌کند و در تمام غرب فراگیرتر ‌می‌شود زیرا بر مبنای مشکلات اقتصادی شکل گرفته است و به همین راحتی این شعله 99 درصدی خاموش نمی‌شود زیرا یک درصد از مردم به واسطه مالیات‌های سنگینی که بر مردم وضع می‌کنند در حال ظلم کردن بر 99 درصد دیگر جامعه هستند و مردم نیز با این ظلم‌ها و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدانش مخالف هستند و خواستار تغییر در سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و ... آمریکا که سال‌ها پا برجاست هستند.

============

ترجمه:احمد شکوفر

============

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول