اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

بالابودن تعرفه عوارض دولتی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعرفه عوارض ادارات و نهادهای دولتی در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استان‌ها بالا است.

بالابودن تعرفه عوارض دولتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران کورش امیدی‌پور ظهر امروز در جلسه گردهمایی شهرداران شهرستان‌ها و ظهرهای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تدوین تعرفه‌ای منطقی و هماهنگ‌ و یکسان برای سال‌های آتی برای اجرا در شهرداری‌ها امری لازم و ضروری است.

* عوارضات شهرداری در کهگیلویه و بویراحمد یکسان‌سازی می‌شود

سرپرست معاونت عمرانی عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از یکسان‌سازی عوارضات شهرداری‌های شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

امیدی‌پور هدف و خروجی کار در این جلسه را هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی در عوارض شهرداری عنوان کرد.

وی تعیین عوارض برای شهرها با توجه به ارزش منطقه‌ای، جغرافیایی و میزان جمعیت شهرها را سبب منطقی‌شدن عوارض شهرداری‌ها دانست. هدف از برگزاری این جلسه بررسی تعرفه عوارض پیشنهادی سال 91 شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تعیین میزان مشخصی برای عوارض را سبب کاهش چالش‌ و اختلاف‌ها با شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: مدیریت استانی و شهرداران با تعامل و همفکری امور مردم و شهر را به طور منطقی انجام دهند.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با یکسان‌سازی عوارضات شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد خواسته شهروندان در ایجاد عدالت در عوارض عملی می‌شود.

امیدی‌پور با بیان اینکه مهم‌ترین منابع شهرداری‌ها برای بودجه خود عوارض است، یادآور شد: شهرداری‌ها باید در زمینه کسب و هزینه‌ کردن درآمدهای خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

* عوارض شهرداری‌ها باید بر اساس جمعیت وصول شود

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارای نسبت‌های جمعیتی متفاوتی هستند و برنامه‌ریزی در زمینه تعیین سطح دریافت عوارض در این مناطق بسیار مهم و مورد توجه است.

امیدی‌پور با اشاره به اینکه این جلسات با هدف ساماندهی و هماهنگ‌سازی عوارض در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: عوارض دریافتی باید بر اساس جمعیت وصول شود و هر شهر به تناسب جمعیتی که دارد سطح عوارض خود را تنظیم کند.

وی افزود: با تشکیل جلسه تخصصی و بررسی تعرفه عوارض شهرهای مشابه در استان‌های دیگر در سه سطح شهرداری‌های کوچک، متوسط و بزرگ و تعرفه پیشنهادی وزارت کشور تعرفه‌های پیشنهادی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

امیدی‌پور تصریح کرد: هدف از بررسی دقیق تعرفه‌های پیشنهادی هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی تعرفه‌ها در سطوح شهرداری‌های کوچک، متوسط و بزرگ است.

* ترمیم حفاری‌ها در دستور کار شهرداران قرار گیرد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و آغاز سفرهای نوروزی گفت: ترمیم حفاری‌ها، ضرورت توجه به ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

امیدی‌پور ابراز داشت: زیباسازی شهرها و تأمین پارکینگ در سطح شهرها به دلیل تراکم وسایل نقلیه مسافران نوروزی در سطح شهر نیز لازم است در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به حفاری‌های متعدد در سطح شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حفاری‌های موجود در شهرهای استان تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی باید به سرعت ترمیم و بازسازی شود.

امیدی‌پور یادآور شد: در جلسات کمیسیون حفاری برای مناسب‌سازی فضاهای شهری به ویژه در ایام نوروز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که چهره و فضای شهرها برای مسافران و میهمانان نوروزی آزار دهنده نباشد.

امیدی‌پور با اشاره به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاهای اجرایی، ادارات و نهادها افزود: موضوع بررسی مطالبات شهرداری‌ها از ادارات دولتی در مراحل نهایی و تعیین تکلیف می‌باشد. حل و فصل موضوع مطالبات شهرداری‌ها از ادارات دولتی گام مهمی در ایجاد تعامل میان شهرداری‌ها و ادارات دولتی است.

وی با تأکید بر جذب به موقع و واقعی اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها از شهرداران خواست در این زمینه برنامه‌ریزی مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول