اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی خبرنگاران اصفهانی و شیرازی با شهردار شیراز مطرح شد

اعتبار سال آینده شهرداری یک هزار میلیارد تومان / آغاز برنامه 5 ساله شهرداری از 91

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: اعتبار سال آینده شهرداری شیراز حدود یک هزار میلیارد تومان است.

اعتبار سال آینده شهرداری یک هزار میلیارد تومان / آغاز برنامه 5 ساله شهرداری از 91

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در نشست مشترک خبرنگاران اصفهانی و شیرازی اظهار داشت: بودجه امسال شهرداری شیراز 637 میلیارد تومان است که در سال آینده از افزایش مناسبی برخوردار می‌شود.

پاک‌فطرت به موضوع اوراق مشارکت و استفاده از آن در اجری طرح‌های شهری اشاره و بیان کرد: در حال حاضر پشت درب بانک مرکزی هستیم که هر زمانی مجوز دهد آن را اجرایی می‌کنیم.

* پرداخت ماهانه عوارض مجتمع‌های تجاری

شهردار شیراز در پاسخ به یکی از سئوالات خبرنگاران اصفهانی مبنی بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری تصریح کرد: یکی از کارهای شهرداری که با برنامه باید دنبال شود بحث ایجاد درآمد پایدار است.

پاک‌فطرت ادامه داد: معتقدیم یکی از این روش‌ها پرداخت ماهانه عوارض مجتمع‌های تجاری است که باید تحقق یابد.

وی بیان داشت: همچنین باید پرداخت عوارض نوسازی‌ها و اتومبیل‌ها که ناچیز است افزایش یابد و در این راستا نیز هر شهروندی که بخواهد از فضای شهری استفاده کند باید حق و حقوق مردم را پرداخت کند.

* تعامل شهرداری شیراز و اصفهان

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل مناسب شهرداری شیراز و اصفهان خبر داد.

علیرضا پاک‌فطرت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف شهری کارشناسان شهرداری شیراز با اصفهان ارتباط برقرار کرده و از تجربه‌های یکدیگر بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه تعاملات بین تمام کلان‌شهرهای کشور را داریم تصریح کرد: اصفهان با توجه به اینکه یکی از استان‌های همسایه فارس است در مورد برنامه‌های پنج‌ساله نیز بحث و تبادل نظر می‌شود.

* تهیه طرح ساماندهی رودخانه خشک

شهردار شیراز  در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در مورد رودخانه خشک شیراز گفت: رودخانه خشک بدون اینکه مدیریت شود در حاضر رها شده و این در حالیست که مانند اژدهای خفته است و می‌تواند هر لحظه طغیان کند.

علیرضا پاک‌فطرت بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و آغاز سد تنگ سرخ امیدواریم رودخانه خشک نیز احیا و در آن شاهد روان شدن آب باشیم.

وی ادامه داد: طراحی سد تنگ سرخ از 10 سال پیش شروع شده بود که هفته گذشته کلنگ آن به زمین زده شد و قرار است تا سه تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول بیان کرد: باید تا زمان بهره‌برداری از سد تنگ سرخ طرح ساماندهی رودخانه خشک تهیه و تدوین شود.

* با نامگذاری حرم سوم اهل بیت (ع) شیراز از مظلومیت خارج شد

در ادامه این نشست خبری سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس نیز با بیان اینکه با نامگذاری حرم سوم اهل بیت (ع) شیراز از مظلومیت خارج شد؛ بیان داشت: پس از سفر رهبر معظم انقلاب، شیراز از مظلومیت مطلق بیرون آمد و از برخی احادیث که برخی مغرضانه در مورد شیراز می‌زدند آسوده خاطر شدیم.

عزیزالله قهرمانی تصریح کرد: رژیم پهلوی شیراز را حرم امامزادگان می‌دانست و برای او ترس بزرگی بود و جشن هنر را برگزار کرد که با استقامت دلاورمردانه مردم متدین و مبارزه‌های آنان تعطیل شد.

قهرمانی ادامه داد: امروز حق شیراز بیش از این حرف‌ها است و  بین‌الحرمین به عنوان یک طرح غیرکارشناسانه به آبرو و حیثیت شیرازی‌ها صدمه وارد می‌کند.

وی بیان کرد: حق این شهر بالاتر است و باید در این 33 سال بیشتر به آن رسیدگی می‌شد.

این فعال عرصه رسانه با بیان اینکه در شأن شیراز بزرگ و شهری که سراسر افتخار آفریده این وضعیت حمل و نقل نیست، بیان کرد: ترافیک را نباید با برخی موضوع‌ها توجیه کرد، باید شهرداری الکترونیک محقق شود و مردم به دنبال این هستند که برخی کاغذبازی‌ها که از آن سوءاستفاده می‌شود از بین برود.

وی افزود: از معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز که فردی ارزش‌گرا و متدین است، بیش از این توقع داریم تا نمادهای اسلامی را در شهر احیا کند.

قهرمانی همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سراها و انجام برنامه‌های ویژه برای ارتقای فرهنگ شهروندی در آنها شد.

شهردار شیراز نیز در پاسخ به سخنان سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس بیان کرد: ما نیز معتقدیم در فرهنگ‌سراها باید برای ارتقای فرهنگ شهروندی برنامه‌ریزی شود.

پاک‌فطرت بیان کرد: در دهه عدالت و سال جهادی اقتصادی این موضوع با شعار انجام نمی‌شود و تنها با 16 ساعت کار در 24 ساعت جهاد اقتصادی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست شهرداری الکترونیک نیز به پایان رسیده و مرحله دوم و سوم نیز در حال انجام است و باید به سمت شهرداری الکترونیک پیش رویم.

به گزارش فارس، گروهی از خبرنگاران اصفهانی به میزبانی شهرداری شیراز به مدت دو روز به این شهر سفر کرده بودند و علاوه بر نشست خبری با شهردار از طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول