اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

53 تذکر انتخاباتی به کاندیداها ارائه شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از ارائه 53 تذکر انتخاباتی به کاندیداهای اردبیل خبر داد.

53 تذکر انتخاباتی به کاندیداها ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد انتخابات اردبیل اظهار داشت: این تذکرات در سوابق آنها موجود است و ما به تمام کاندیداها اعم از نمایندگان فعلی، ادوار گذشته و چهره‌های جدید با سلایق و گرایش‌های سیاسی و جناحی در چارچوب قانون تذکر لازم را داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انصافاً در روزهای اخیر تخلفات انتخاباتی در حوزه نشریات و مطبوعات نسبت به اوایل ثبت‌نام کاندیداها کاهش یافته و امیدواریم همین راه و اعمال موازین قانونی با جدیت دنبال شود.

فرماندار اردبیل از دستگاه‌های متولی و مجری قانون به ویژه ارشاد خواست در اعمال قانون روح عدالت و مساوات را رعایت کرده و بر اساس موازین عمل کنند.

اکبری یادآور شد: ما در این ارتباط عهده‌دار مسئولیت را فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانیم و معتقدیم بدون تعارف این مجموعه باید در کنار رعایت موازین قانونی و روح عدالت با نشریات متخلف برخورد کند.

این مسئول به نامه اخیر وزارت کشور به فرمانداران در خصوص استفاده غیر‌مجاز کاندیداها از عناوین متعدد در تبلیغات بیان داشت: ما بر همین اساس از هرگونه موارد خلاف قانون جلوگیری می‌کنیم و معتقدیم تمام کاندیداها و طرفداران آنها باید این اصل را مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از خبرنگاران به عنوان نگهبانان تیز‌بین صحنه انتخابات و اجرای قانون یاد کرد و گفت: این حرف تعارف نیست بلکه حقیقتی است که به آن ایمان داریم و معتقدیم رسانه‌ها در برابر هجمه‌ها و قضاوت‌های نا‌ثواب و وصله‌های ناجوری که در حوزه انتخابات وجود دارد می‌توانند مقابله کنند.

اکبری خطاب به رسانه‌ها تصریح کرد: ما از تمام خبرنگاران تیز‌بین استدعا داریم در صوت مشاهده هرگونه موارد غیر‌قانونی از سوی فرمانداری و هیئت‌های اجرایی بدون کوچک‌ترین چشم‌پوشی موارد را گوشزد کنند و در مقام روشنگری از حق و حقیقت دفاع کنند.

وی همچنین از حضور اصحاب رسانه در روز انتخابات به عنوان نماینده افکار عمومی از لحظه آغاز رای‌گیری تا پایان شمارش آرا خبر داد و افزود: ما در شفافیت کامل و با همراهی خوب خبرنگاران روند انتخابات را سالم و بدون کوچکترین چشم‌پوشی از حقایق به پیش می‌بریم و با این حرکت به تمام پیشگویی‌ها و آدرس دادن غلط، ناسزاها، تهمت‌ها، افتراها و شب‌نامه پخش کردن‌ها پاسخی قاطع خواهیم داد.

 

عده‌ای برای توجیه تخلف خود دیواری کوتاه‌تر از فرمانداری به دست نیاوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجری انتخابات در اردبیل در ادامه از روشنگری‌های متعدد و پیگیری تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: حرکت رسانه‌ها و عوامل اجرایی انتخابات و فرمانداری اردبیل در تبیین و روشنگری بسیاری از مسائل قابل تقدیر است اما عده‌ای برای توجیه تخلفات و بیان گله‌مندی و دل‌چرکینی خود دیواری کوتاه‌تر از فرمانداری را نمی‌بینند.

اکبری ادامه داد: ما هرگز نخواستیم به صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم خودمان را با نشریه‌ای درگیر کنیم یا به جایگاه رسانه‌ها بی‌احترامی صورت گیرد بلکه دستگاه‌های متولی در چارچوب قانون و تکالیفی که بر عهده آنهاست تذکر لازم را به نشریات مرتکب خطا شده ارائه داده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌ها در این حوزه صاحب صلاحیت نیستند بلکه ما در حد مسئولیت خود تلاش کردیم با هماهنگی و پیگیری مجموعه‌هایی چون ارشاد، صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی، سازمان‌های فرهنگی نظیر تبلیغات و اوقاف و صاحبان تریبون‌های عمومی اعم از دولتی یا غیر‌دولتی موارد و موازین قانونی را تبیین کنیم تا دچار برخی رفتارها و حرکت‌های غیر‌قانونی نباشیم.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات مجلس نهم در اردبیل به برخی گله‌مندی مدیران مسئول نشریات از نحوه برخورد قانونی برخی از مسئولان را یادآور شد و اظهار داشت: ما از خدا می‌خواهیم برای قانونگذاران این وسعت نظر را عنایت کند که زمان تبلیغات فرصت و میدان عملیاتی در این حوزه را گسترده‌تر کنند تا رضایت‌مندی مسئولان، مدیران مسئول و خبرنگاران در نشریات جلب شود اما قانونگذاری دست ما نیست و ما تنها مجری قانون هستیم و سعی می‌کنیم فضای انتخابات را آرام و کم‌تنش برقرار کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول