اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح طرح‌های عمرانی صورت گرفت

افزایش سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور فارس

خبرگزاری فارس: با به بهره‌برداری رسیدن 16 پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور استان فارس، سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور فارس به 2 مترمربع افزایش یافت.

افزایش سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 16 پروژه عمرانی در استان فارس در شهرهای اقلید، اوز، بوانات، ارسنجان، خنج، بیرم، داراب، سروستان، جهرم، خرامه، نی‌ریز، نورآباد ممسنی، خاوران، آباده طشک، لار و با اعتباری بالغ بر 234 میلیارد ریال احداث شده است که با بهره‌برداری از آن، سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور فارس به دو مترمربع افزایش می‌یابد.

سعید مظلومیان با بیان اینکه احداث پروژه‌های عمرانی در دانشگاه پیام نور استان فارس نسبت به سال 1384 از رشد 160 درصدی برخوردار بوده است تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی این دانشگاه از 50 هزار مترمربع در سال 1384 به 139 هزار مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: 180 پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور کشور در ایام دهه مبارک فجر به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید که استان فارس با بیش از 16 پروژه، بیشترین سهم افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح کشور را داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین گفت: نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» زمینه مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای مهم دولت بوده و بهترین فضا برای پاسخ به این سئوال است که ما مسئولان برای مردم چه کرده‌ایم.

مظلومیان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در استان فارس در دولت‌های نهم و دهم از توسعه چشم‌گیری برخوردار بوده است تصریح کرد: بزرگترین دستاورد دانشگاه پیام نور استان فارس، شکستن سد کنکور و گسترش آموزش عالی در مناطق دورافتاده و محروم است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور در نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در روزهای 30 بهمن تا سوم اسفند ماه امسال حضور فعالی را می‌یابد، ادامه داد: نمایشگاه ما توانسته‌ایم، انعکاس دهنده تلاش‌ها و پیشرفت‌های گسترده‌ای است که کمتر در جامعه اطلاع‌رسانی شده و بسیاری از مردم از آن بی‌اطلاع هستند.

مظلومیان تصریح کرد: مقایسه آماری نشان دهنده تلاش مضاعف و حجم بالای فعالیت در شش سال گذشته است، اما مردم ما شایسته فعالیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتری هستند که باید مسئولان با عزم راسخ و بیش از گذشته در راستای خدمت‌رسانی به این مردم تلاش کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، آغاز فعالیت دولت نهم را آغاز توسعه آموزش عالی در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت نهم، توسعه آموزش عالی به ویژه در بخش دولتی در استان فارس بسیار اندک بود که با فعالیت دولت نهم تحول بزرگی ایجاد شد.

مظلومیان اضافه کرد: از زمان آغاز به کار فعالیت دانشگاه در استان فارس یعنی از سال 1368 تا سال 1384، تعداد مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور شهرهای فارس 16 مرکز و واحد بود که این میزان در سال 89 به 47 مرکز و واحد افزایش یافته است و نشان از رشد 293 درصدی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 73 هزار دانشجو در 47 شعبه این دانشگاه در شهرهای استان فارس مشغول به تحصیل هستند که بررسی آمار دانشجویان در سال‌های 84 تا 90 نشان دهنده رشد 247 درصدی تعداد دانشجویان است.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی دانشجویان پیام نور به دو مترمربع افزایش یافته است، گفت: رشد خیره‌کننده توسعه فضاهای ورزشی، اداری و آموزشی و فرهنگی این دانشگاه یکی از افتخارات استان فارس در توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

مظلومیان افزود: نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که میزان فضاهای این دانشگاه که در سال 84 رقمی در حدود 55 هزار مترمربع بود هم‌اکنون به حدود 169 هزار مترمربع رسیده که نشانگر رشد 160 درصدی آن است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، یکی دیگر از دستاوردهای چند سال اخیر دانشگاه پیام نور در استان فارس را توسعه الکترونیک عنوان کرد و در این مورد خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تبدیل نظام آموزش سنتی به نظام آموزش الکترونیک و مجازی در استان فارس فراهم شده است به نحوی که در حال حاضر پذیرش دانشجو در هفت رشته کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که در سال‌های آتی این رشته‌ها افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام امور مرتبط با دانشجو از جمله ثبت‌نام، انتخاب واحد، اعلام نمره، واریز شهریه و... به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه گلستان صورت می‌گیرد و در سایر امور نیز با راه‌اندازی سامانه‌های سفیر، پیامک، و... به سوی الکترونیکی شدن گام‌های خوبی برداشته شده است.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: راه‌اندازی اتوماسیون اداری و اتصال به تمام استان‌ها، ایجاد سایت‌های اینترنتی در 44 مرکز و واحد دانشگاه، برقراری ارتباط بین استان با تهران و مراکز از طریق ویدئو کنفرانس، برقراری اینترانت در مراکز استان، ایجاد پل‌های ارتباطی ارتباط مستقیم با رئیس استان از طریق تلفن همراه، پیامک، ایمیل و فرم در سایت استان، راه‌اندازی تلفن گویا، الکترونیکی شدن فاکس‌ها، راه‌اندازی سامانه پیامک در تمام مراکز و واحدها، ایجاد جامعه مجازی برای پاسخگویی به سئوالات همکاران نیز از جمله فعالیت‌هایی بوده که در راستای توسعه دولت الکترونیک در دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول