اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین خبر داد

افزایش 11 هزار نفری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین با بیان اینکه 10 هزار دانشجو در سال 85 در دانشگاه پیام‌نور استان قزوین مشغول به تحصیل بوده‌اند از رشد 11 هزار نفری دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

افزایش 11 هزار نفری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرهنگ میزانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1385، دانشگاه پیام‌نور استان قزوین 10 هزار نفر دانشجو داشت که هم‌اکنون 21 هزار نفر دانشجو در این داشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول، تشریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی امکان تحصیل برای تمام جوانان در عرصه آموزش عالی است، تمام افراد کشور از محروم‌ترین نقاط کشور می‌توانند در مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و آزاد ادامه تحصیل دهند و تمامی افراد از دورترین نقاط کشور امکان تحصیلات عالیه را دارند.

وی افزود: یک میلیون و 800 هزار دانشجو در کل کشور وجود دارد که سهم دانشگاه پیام‌نور از این تعداد، یک میلیون نفر در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین بیان کرد: در طی 5 سال گذشته تعداد مراکز پیام‌نور از 250  واحد به 500  واحد در کشور افزایش پیدا کرده است و پیش از سال 85 در استان، 3 مرکز پیام‌نور وجود داشت ولی هم‌اکنون 8 واحد پیام‌نور در استان قزوین فعالیت دارند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای توسعه در دانشگاه پیام‌نور، ارتقای کیفی و کمی فضاهای آموزشی این دانشگاه است، در 4 سال گذشته بیش از 12 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور استان قزوین اضافه شده است.

میزانی بیان کرد: از شاخص‌ترین پروژه‌های دانشگاه پیام‌نور استان قزوین احداث فاز 2 ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور تاکستان، احداث فاز 2 ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور بویین‌زهرا است.

این مقام مسئول در رابطه با افزایش فضای آموزشی در این دانشگاه، افزود: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در دست اجرا این دانشگاه، 13 هزار و 500 متر مربع است و از مهم‌ترین آن‌ها فاز دوم ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور قزوین در 6 طبقه می‌توان نام برد که با سرعت بالای اجرایی در دی ماه 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین ادامه داد: احداث سالن‌های ورزشی دانشگاه پیام‌نور تاکستان و بویین زهرا، ساختمان آموزشی دانشگاه پیام‌نور الوند و ساختمان آموزشی پیام‌نور آوج از پروژه‌های در دست ساخت است که تا پایان سال 91 افتتاح می‌شود.

میزانی افزود: در حال حاضر 470 دانشجو در 4 رشته‌محل در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور قزوین مشغول به تحصیل هستند و 6 رشته‌محل کارشناسی ارشد استان قزوین در آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از شاخص‌های رشد کیفی در دانشگاه پیام‌نور استان قزوین، افزایش هیئت علمی از 14 عضو به 51 عضو است و هم‌اکنون کمیته جذب هیئت علمی با تمام توان در حال رصد اساتید دانشگاهی هستند.

این مقام مسئول افزود: طبق استاندارد آموزش عالی کشور برای هر 250 نفر دانشجو، یک نفر هیئت علمی نیاز است لذا دانشگاه پیام‌نور قزوین در صدد است با  جذب اساتید منتخب به این استاندارد برسد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور استان قزوین را تجهیز آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های مراکز خود در سطح استان دانست و تصریج کرد: از دو سال گذشته تمام فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از قبیل ثبت‌نام و انتخاب واحدها از طریق سیستم نرم افزاری گلستان انجام می‌شود که این امر در گذشته زحمات فراوانی برای کارمندان و دانشجویان به دنبال داشت ولی در  حال حاضر هر دانشجو به صورت غیرحضوری می‌تواند به صورت اینترنتی از داخل منزل خود، ثبت نام کند.

میزانی در رابطه با  کیفیت خدمات اداری دانشگاه پیام‌نور استان قزوین گفت: در حال حاضر تمام نامه‌نگاری‌ها و بوروکراسی‌های اداری در قالب اتوماسیون اداری انجام می‌شود که این خدمت رضایتمندی دانشجویان و کارمندان دانشگاه را به دنبال داشته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در رابطه با کرسی‌های آزاداندیشی بیان کرد: اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در این دانشگاه در 3 دوره با موضوعات روز، مانند حجاب و عفاف با همکاری جهاد دانشگاهی استان قزوین انجام شده است که در این حوزه استقبال دانشجویان بسیار چشم‌گیر است.

میزانی ادامه داد: مفهوم کرسی‌های آزاداندیشی با  تریبون آزاد و جلسات پرسش و پاسخ متفاوت است زیرا فضای حاکم بر کرسی‌های آزاداندیشی با تریبون آزاد یکسان نیست، در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی، تعدادی داور میهمان با تخصص‌های مربوط، موضوع برنامه را مدیریت می‌کنند که مسیر اجرای برنامه از محور بحث خارج نشود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین، اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را اینگونه بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات خاصی در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها دارند، لذا مدیریت و معاونت فرهنگی دانشگاه پیام‌نور استان قزوین آماده برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای دانشگاه و با حضور دانشجویان هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول