اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

حفظ وحدت سدی محکم در برابر توطئه‌کنندگان انتخابات است

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حفظ وحدت بزرگ‌ترین سد در برابر توطئه‌کنندگان انتخابات است.

حفظ وحدت سدی محکم در برابر توطئه‌کنندگان انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت علیرضا اقدامی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی رشت با اشاره به حضور دانشگاهیان در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی است بنابراین نباید انتظار داشت که غرب این تفکر را به راحتی بپذیرد.

وی با بیان اینکه غرب از همان ابتدا در جبهه مخالف در برابر ارزش‌های اسلامی با روش‌های مختلف به مقابله پرداخت، افزود: سیستم‌داران غربی به این نتیجه رسیده‌اند که باید با هجمه‌های فرهنگی در برابر انقلاب اسلامی مقابله کنند.

اقدامی تصریح کرد: دشمن در این راستا با راه‌اندازی شبکه‌های متنوع ماهواره‌ای سعی در انحراف تفکر جوانان ما را دارد.

وی با اشاره به اینکه القای تفکر غربی، ترویج بی‌حجابی و بدحجابی از شگردهای دشمن در این راستاست، اذعان کرد: جوانان ما با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که روحیه‌ای متاثر از جوانان سال 57 دارند و این امر را می‌توان از حضور آنان در دیگر مراسم‌ مذهبی نیز مشاهده کرد.

این مسئول به مهم‌ترین تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا اشاره کرد و گفت: انقلاب‌های دیگر جهان بیشتر اقتصادی و صنعتی بوده که به طور اساسی با انقلاب اسلامی در ایران تفاوت دارند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلاب با پشتوانه مردم و تفکر اسلامی در جهان بوده و دلیل پیروزی آن نیز به دلیل ریشه داشتن در احکام اسلامی است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با تصریح بر اینکه مردم ایران همواره نسبت به دین خود تعصب دارند و هرگونه احساس خطر در این راستا را دفع می‌کنند، اظهار داشت: در جنگ علیه ایران که تمام کشورهای دنیا در برابر ایران قد علم کرده بودند مردم با حفظ وحدت تمام توطئه‌ها را منحل کرده و با عقاید انقلابی و حس اسلام‌خواهی خود در برابر تمام مشکلات ایستادگی کردند.

وی ایجاد و حفظ وحدت مردم و مسئولان نظام در انتخابات جاری را بزرگ‌ترین سد و مانع در برابر توطئه کنندگان انتخابات دانست و گفت: اگر در این عرصه نیز اتحاد خود را حفظ کنیم بار دیگر آمریکا و دیگر استعمارگران را شکست می‌دهیم.

اقدامی به انتصاب مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز دیگر دانشگاهیان باید برای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد و به دنبال آن رشد علمی کشور با مدیریت جدید همکاری کنند.

وی حذف یارانه‌ها از دانشگاه آزاد را یکی از مشکلات پیش رو خواند و تصریح کرد: در تخصیص یارانه‌ها به ویژه یارانه سوخت تمهیداتی اندیشیده شود.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خدمات گسترده دانشگاه آزاد اسلامی، این نهاد را یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: دانشگاه آزاد فرزند و پرورش یافته انقلاب اسلامی و مصداق اصل 44 قانون اساسی است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد تاکنون برای 70 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده و هرجا که تاسیس شده موجب رشد عمران و آبادی در آن منطقه نیز شده است.

اقدامی جلوگیری از خروج ارز، جلوگیری از ورود فرهنگ غربی با تحصیل دانشجویان در خارج از کشور، کمک به رشد و پیشرفت شهرهای کوچک با تاسیس دانشگاه آزاد و امکان ادامه تحصیل برای پشت کنکوری‌های دانشگاه‌های دولتی را از دیگر خدمات دانشگاه آزاد در کشور نامید و یادآور شد: در حال حاضر در 16 واحد و مرکز دانشگاهی گیلان در مجموع 49 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

به گفته وی دانشجویان مرد در استان با تعدادی بالغ بر 29 هزار نفر بیشتر از دانشجویان دختر با توجه به اشتغال به تحصیل آنها در رشته‌های مختلف کشاورزی هستند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول